Triss i konsert och ny tur!

Fantastiska dagar med underbart väder, besök av Oskar och Emma, goda middagar och en storslagen konsertkväll på Nordanå i fredags när ForEvents hade bokat in både Bo Kaspers Orkester, Seinabo Sey och Timbuktu! Vilka höjdare för oss i publiken!
 

Bo Kaspers inledde och är ju bara hur bra som helst! 


De inledde med "Världens bästa band" och sedan var det full fart. Ja, alla låtar är kanske inte de ösigaste men jag älskar deras musik!


Lekfullt och opretentiöst!


De avslutade med några nya låtar och jag ser verkligen fram emot plattan som släpps i höst. En del låtar var så nya att de inte ens hunnit lära sig texten ännu... haha! Men det var bara charmigt.


Sedan tog Seinabo Sey över scenen! Jag har inte hört henne så mycket tidigare - men vilken röst! Hon kan bli hur stor som helst.


Turnépremiär i Skellefteå kändes klockrent och extra plus till kostymerna. De såg ut som ett gäng fotomodeller... 


Bara att applådera!


För avslutningen stord Timbuktu och Damn! Här pratar vi full fart från början med spelglädje, professionalism och helt otroliga låtar med en textmassa man inte skulle fixa att lära sig om man inte skrivit det själv... 


Han är en stor liveartist och jag förstod att avslutningen var något alldeles extra... Tyvärr backade jag ur innan sista låten spelades då min fot inte orkade med att stå mer. Men jag är ändå nöjd över en superfin kväll tillsammans med både goda vänner, smarrig picknick från Stadskällaren och så mycket skön musik! 

Lördag morgon blev jag väckt tidigt av maken som hämtat DN och blivit en aning chockad när han vände om och skulle gå tilbaka till huset:


Ett enormt rökmoln! Nu var det som tur var inte skogen som brann utan soptippen... Det är väl heller inte det ultimata men känns dock som ett mer begränsat område. När det rök som värst fick vi hålla oss inomhus men vi hade ändå tur med vindarna. Det fortsatte hela helgen men söndag smet vi hemifrån för att slippa undan. 


Jag och Tina passade på att hälsa på Karin i stugan i Skatan och fick kaffe och godaste blåbärspajen. Mmm... Surrande och lite catching up innan en sista promenad ned till havet där det verkligen är lågvatten nu. En härlig eftermiddag med frisk luft!

Frisk luft har vi även idag då vi är ute och åker igen. Semestern blev ju avbruten senast av "hälvetet" och nu har jag varit på ortopeden och kollat upp mig. Bara att fortsätta semestra och knata på med stöveln!

Igår i Övik, idag i Härnösand och precis tillbaka från några långsamma kilometer på kryckor. Det går det också!
 

Fina och ståtliga hus passerade vi på turen genom stan.


Tremansrea - fast i skylten var de fyra... bara... 


Och här bor pojken med guld-under-byxorna? 
 

Residenset på torget. Snygg skulptur, den där gröna i plast... haha!


Härnösand - mitt i världen!


Och kyrkan mitt i byn!


Tingshuset.


Och gamla macken vid bilmuséet. Soppan kostade knappt en krona men vi behövde tyvärr inte tanka...


Och här är jag på väg - Tillbaka till framtiden? 

Här bor vi vid vattnet ikväll och nu börjar också solen titta fram. Kvällen är räddad! 

Mår gott och hoppas ni gör detsamma!