Cooooooold...

Det är inte bara kyligt utomhus - jag har också dragit på mig en riktig förkyyyylning. Tur då att man har goda vänner som tipsar om smarta saker. Nu har jag på rekommendation köpt en munspray på Apoteket (ColdZyme) som ska motverka virus och förkorta förloppet.
 
Jaa, jaa... ni tänker säkert som jag att det finns många som tycker att just deras produkter är de bästa - men jag måste erkänna att det faktiskt funkar! Efter drygt ett dygn är jag så mycket bättre! Nu återstår väl att se om det kommer några biverkningar... haha! 


Önskar mig likafullt tillbaka till solen och värmen igen! 
 
Förkylningen har i alla fall haft det goda med sig att jag färdigställt bildspelet till föreställningen (Tillsammans 1 feb) och vi har även sett ett par riktigt fina filmer. Det blir inga sena kvällar när man är krasslig och sonen blev ytterligt förvånad när han ringde och vi tittade på film redan 17.30... haha!
 

 "Roma" - poetiskt storverk! En film jag kommer att bära med mig länge... Alfonso Cuaron har gjort en film om sin barndoms hushållerska som tänkte mer på andra än sig själv och den rymmer så mycket kärlek!


"En sista semester" - Donald Sunderland och Helen Mirren som ett åldrande par på roadtrip i husbil - en finstämd film om livet, demens, kärlek och förlåtelse.

"Fyren mellan haven" är ett ödesmättat kärleksdrama baserat på boken av M L Stedman och Alicia Vikander är en så fin skådis. Lågmält och långsamt om svåra moraliska frågor och dess konsekvenser.

Annars rullar det på och jag ska försöka återgå till möten och mer externt jobb imorgon. Nu får medikamenterna visa sig från sina bästa sidor för jag har verkligen inte tid att vara sjuk längre. Filmerna får också vänta för jag måste ju ut och visa upp brunfärgen - annars är det väl ingen mening med att åka till utlandet? Hahaha...