Kalas och uppåttjack!

Vi firade 24-årig bröllopsdag igår men tog ut segern i förskott redan i söndags med en god middag i det nystädade uterummet. Mitt sommarfavoritställe! Det är inte så noga om det blir på rätt dag - det är väl tanken som räknas? Nästa år måste vi kanske slå på stort då vi firar 25 år, och 40 år sedan vi träffades. Herregud, vad hände? Haha!


Nöjd med somrig middag!


Och maken hade förberett kul potatis... Tack för att du både stått ut och hållit humöret oppe! 

Efter maten gick vi dock in för att se VM-finalen i ishockey och blev inte besvikna då heller. En så ruggigt spännande match mot Schweiz som slutade med:


Guldregn! Så bra jobbat alla grabbar och särskilt roligt att se skellefteåkillarna in action.


Det här måste vara en alldeles overkligt härlig känsla! Grattis!

Igår blev det mest jobb i solen och självklart träning. Här var jag ute på en gå/löp-runda och sedan körde jag ett svettigt pass med cirkelträning i Kasamgarage. Vi gav järnet och jag tror att jag drack en liter vatten under tiden... Vilken värme vi fått ha. Superhärligt!
 
Idag har jag varit en sväng till Sjöbotten för att byta däck på husbilen. Känns ju kanske som att man kan ta av vinterdäcken nu... Roligt också att surra ett tag med Per-Erik och Marika. Hon mår hyfsat OK nu och det är roligt att se! Dessutom hade hon gjort rabarberpaj så jag fick både sommardäck och gofika. Tack!

Men det skulle bli mer fika. Mamma fyller 81 idag och vi åkte dit med blommor och fikade tårta. Hon blev så glad över sällskapet - men kanske mest överraskad att det ringde en Önnemarkare som fick vara med på högtalartelefon. Kul att du hörde av dig Östen!
 

Lilla mamma! Hon är så söt när hon skrattar...

...och är full i sjutton! Grattis än en gång och hoppas att din dag blir fortsatt fin!

Nu återstår en svettig promenad (hur långt måste man gå för att bli av med både tårta och paj? Måste nog googla... haha!), lite mer skrivjobb och packning inför helgen. Ha det bäst alla och njut av all tid ni kan få utomhus. Det är världens uppåttjack!