Så var de bara två...

Nu har vi myst med Oskar det sista dygnet och i skrivande stund sitter han på planet hem. Julledigheten började bra med hela familjen men nu är det bara vi två kvar... Lite ledsamt är det ju men vi ska ses snart igen - det är ju bara att röra på sig!


Igår blev det gemensam fiskmiddag med rostade rotsaker. Riktigt gott och trevligt att sedan landa i soffan och se den första delen av "Bron". 


Idag fick vi besök både i rönnen och vid fågelbordet. Vi har ett gäng som vandrar mellan tomterna och förser sig med det som finns. Vackra djur!

Sedan tog vi en promenad och besteg ett (mkt litet) berg som finns mellan Morö Backe och Alhem. Det heter tydligen Solbackens Friluftsområde men jag har inte varit där tidigare.
 

Till topps bestefar!


Oskar tog ansvaret för eldningen och det skötte han med glans.


Och jag hittade en solstol! Haha! Lite för kallt för att njuta men ändå förvånande att någon orkat bära upp den...
 

Elden tog sig och det blev korvgrillning till lunch!
 
Kanske inte så mycket glöd ännu - men rökt korv är ju också gott...

Nu har jag jobbat ett par timmar med förlagskontakter och beställt böcker inför vårens Go'kväll-sändningar. Blir mycket spännande läsning! Måste göra undan lite pappersarbete också men nu blev jag trött så jag tror inte att det blir mer idag. Det är väl den friska luften och bergsbestigningen som tar på... Haha! Önskar alla en fin kväll så ses vi imorrn!