Sköna maj!

Igår var jag verkligen lite "dagen efter" trots att jag inte partajat. Kanske var det trötthet? Kanske var det saknad? Ja, en viss tomhet är det allt när en produktion är färdigspelad. Så har det alltid varit. Den enda föreställning som dock verkar leva för evigt är "Lyckligare nu" som ska till Kiruna imorrn. Hoppas på fint körväder och glad publik!


Igår gjorde jag inte många knop. Tog det lugnt, handlade bara mat och nya blommor och lagade middag.


Det blev en lax på grönsaksbädd med krossad potatis som fått gå i ugnen med citron, timjan och brynt smör.

Receptet fanns i senaste buffé och Ulf gjorde den till middag en kväll när jag hade spelat. Kanske inte så vacker men jättegod! Det är kanske bra att jag är borta ibland så att han får mer plats i köket!

Idag blev det äntligen tid i solen så jag passade på att plugga text ute och vi drack kaffe i uterummet. Nu börjar en ljuvlig tid så det gäller att njuta av varje minut!

Nu är bilen packad med ljud och rekvisita så imorrn drar jag och Kågis norrut. Det ska faktiskt bli riktigt roligt!