Vilodag!

Igår kände jag hur energin bara tog slut. Det har varit mycket ett tag och jag är verkligen en upp-och-ned-person på många sätt. Satt och jobbade och insåg plötsligt att hur mycket tid jag än lägger ned på mina projekt kommer jag ändå inte att bli riktigt nöjd med allt. Ibland kan det ju göra att jag sitter och jobbar långt in på natten - men igår fick det mig att vika igen datorn, sätta den på laddning och mig själv ute i solen med Jo Nesbøs "Törst".
 
Jag hade lite dåligt samvete ett tag men bestämde mig för att det var helt OK att koppla bort allt och låta en del frågor mogna medan jag gjorde annat - d v s ingenting. Så kom solen fram och tog bort en stor del av samvetskvalen - måste nog erkänna att jag är lite beroende av den också. Haha! Ja, jag kommer att blir skrynklig som ett russin men får massor med ny energi så det jämnar väl ut sig.

Idag tänkte jag fortsätta - med att lata mig alltså - men har en lite kluven känsla. Kanske var det tur att jag steg upp tidigt och satte mig i solen (boken är sjukt spännande!) då den nu signalerar att resten av dygnet kanske får ägnas åt mer nyttiga sysslor:


Eller hur ska man tolka det här? 

Ja, jag njuter av vår baksida där det inte finns ett enda ogräs att plocka (vi har alltså inga rabatter... Haha!) men vet att jag har massor med jobb som borde göras på framsidan där maken anlagt lite nya arrangemang (han är mkt energisk) med krukor som jag borde plantera i.
 

Där jag sitter nu finns bara uterum att vila i, solstolar att njuta i och redan planterade blommor att vila ögonen på. Livet är gött men jag känner att energin är på G så jag kanske har vilat klart nu?

Har jag tur kanske solen återvänder och avbryter mig... Trevlig helg på er alla!

 
 
 
 
#1 - - Karin Långdahl:

Akta dig för väggen Monica!Kram!

Svar: Jodå, jag känner till den! Därför måste jag lata mig lite utemellan! Kram!
Monica Lindgren