Ljusa dagar!

Det är bra med en time out ibland. För det är ju, som Alfons farmor också sa, bra med tråkiga dagar så att det blir skillnad sedan när det roliga kommer. Och solen i lördags gjorde gott för både kropp och själ. Hann läsa och vila och laga lite god middag.


Det blev också yatzyspel med maken som var i sitt esse...

För mig gick det - som ni kanske ser - halvbra... Haha! Jag torskade rejält men fick i alla fall spela. 

Söndag kan vi nästan glömma. Surt väder och inte nån större lust att göra någonting. Jobbade lite och tvättade lite men annars hände det inte så förfärligt mycket. Skulle gå en promenad men var tvungen att vända efter 500 meter då foten inte längre ville vara med. Så sjukt ont ibland. Nu har jag bokat en läkartid så får vi se om jag kan få en röntgen framöver.

Igår var en desto roligare dag. Ja, vädret var kanske inte det bästa då heller men jag hann jobba undan en hel del och kände mig rätt nöjd. Sedan avslutade jag dagen med tjejmiddag på Stiftsgården och det var verkligen trevligt!
 

Vi skulle äntligen få fira fina Karin som fyllde 50 i januari (nej, jag vet, man kan inte tro det)! Ja, vi firade henne då också men hade gett bort en middag i present. Hon förblir yngst i gänget, är en pärla och nästan oförskämt fräsch.


Jag och Tina har hunnit bli 55 båda två men är fortfarande barnsligast... Haha! Kul att hålla ihop gänget som jobbade tillsammans på Holmgrens Livs i Skelleftehamn en sommar i mitten på 80-talet. 

Karin har jag faktiskt känt ännu längre och här sitter hon tillsammans med gamla kollegan Cissi som också var med och firade.

Jag åt lammytterfilé med silverlökscrème och kålrabbi som var ljuvligt god! En liten kaka, som förmodligen var helt utan socker, till dessert och massor med prat! Vi fick som tur var ett rum lite på sidan då vi ju är ganska högljudda (ja, åtminstone vissa av oss...). 

Supertrevlig kväll som nu ska fortsätta med en restaurangturné för att smaka av fler ställen. Mat är ju heeeeelt fantastiskt och att få äta vällagade och roligt komponerade rätter är härlig vardaslyx en måndag! Tack hela gänget!!

Idag har jag betat av massor med jobbärenden och dessutom köpt ny gasoltub, klippt gräset, planterat blommor och varit lite duktig här hemma. Ska fortsätta med jobb och lite middagsfix då det blir grillat när maken kommer hem.
 
 
Stor kram till er alla fina säger jag genom en bild av ett av makens gjutprojekt. Han är för behändig! Men nu måste jag sluta skryta - han vann ju i Yatzy så någon måtta får det ändå vara... Haha!