Luleå och Winnerbäck!

Igår åkte vi ju norrut för att bo över på hotell och gå på Kulturens Hus för att lyssna på en akustisk konsert med Lasse Winnerbäck. Biljetterna var födelsedagspresenter till Malin och Martin och samtidigt fick vi chansen att umgås både tillsammans och med Oskar!
 

Här har vi tagit plats i restaurangen för att ladda med tapas innan konserten.


Och det äääääär så roligt att få träffa Oskar! Älskade sonen!


På plats i salongen! Snygga syrran bar ju ärmlöst och lyckades "knö" ned dunjackan i lilla väskan... 


Så började konserten. Winnerbäck är verkligen älskad och den fullsatta salongen jublade mer än en gång. Ensam med alla gitarrer framstod han nästan som Brasses enmansband...


Men om man får en bas som kompar... Nu var det i det här fallet ännu en gitarr och inslag av trummor och piano. Enkelt och sparsmakat men ändå fullödigt!


Vi fick en del nyare låtar men också "Söndermarken", "Elegi" och andra favoriter! Han har verkligen dokumenterat Sverige i sina poetiska texter.


"Du är resan som jag velat ska ta fart. Du är gåtan som jag aldrig löser klart.
Du är början på något nytt och någonting underbart."


"Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej.
Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig."
 

Han bad lite om ursäkt för att han kom till Luleå med sina melankoliska texter mitt i mörkaste februari... Då hörs längst bak i salongen; "De är roliga för oss Lasse!" Haha!


På den här bilden kan man tro att han hade ännu en spökgitarrist med sig, men nej.


Vackert och fint! Jag gillar Winnerbäck och njöt verkligen av konserten! Och självklart sällskapet, även om det så här i slutet på kvällen inte var något större drag...:


Haha! Ja, så blir det om man avslutar med ett besök på Max... 

Syrrorna! Tack för en fantastiskt trevlig helgtripp! Det gör vi om!

Nu har jag jobbat resten av dagen. Det rör på sig och den berömda ketchupeffekten har slagit till när det gäller nya uppdrag. Därför kommer jag att inled något väldigt spännande imorrn. Återkommer när jag kan berätta lite mer...
 
 
 
 
#1 - - Iza Palm:

Åh, hoppas han var lika bra som jag föreställer mig. Älskar Winnerbäck. Han är såå bra!!

Svar: Jaaaaa! Det var sååå bra! :)
Monica Lindgren