Back home!

Nu har det gått ett par händelserika dagar där det mesta bara har flutit på! Helgen i Norge var jättefin och jag fick med mig så mycket ny kraft och styrka genom alla fina människor jag träffade. Norrmän är väldigt trevliga - och inte heller särskilt sura över att vi slog dem i hockey i lördags... Nej, de tyckte bara att vi skulle prata om längdskidor istället! Haha!
 
Jag spelade också föreställningen på lördagkväll och den blev väl mottagen. Härligt - även om jag saknade Kågis och musiken! Kvällen till ära hade jag t o m dekorerat mig med norska flaggan...
 

Inställsamt, jag vet, men jag var också tvungen att ha något som matchade glasögonen... Haha!

Vi hann en promenad (eller rättare sagt var jag tvungen då jag tog alldeles för mycket desserterna...) och där på en vägg ser jag ett ansikte jag kände igen:
 

Tor-Erik Gunström! Han var en gång  medlem i det fantastiska humorgänget Dizzie Tunes tillsammans med Grethe Kausland och Yngvar Numme. Har sett flera av deras shower/revyer och skrattat så otroligt mycket. De var verksamma 1959-2001 och nu 15 år senare kan man fråga sig om han inte dragit det ett varv för mycket?

Idag var det dock skönt att vakna hemma och sätta sig i bilen för att köra norrut. Vi skulle hämta husbilen i Luleå och då passar vi gärna på att luncha med älsklingssonen:


Nyklippt och hur fin som helst! Han hade sagt till Sebastian på Sax och Maskin att han kanske skulle ha en lite längre frisyr men fick svaret att det var dags att klippa riktigt kort! Haha! Ja, det blev ju kanonsnyggt!


Vi gick till Norrlands Bistro och då fick jag också chansen att träffa flera finingar från Norrbottensteatern! Den inkokta laxen var också supergod! Skulle ha vit dag idag men den blev åtminstone bröd- och sockerfri. 


Fint väder och vackert i Norra Hamnen! 

Några kramar och ett besök på Lagerhaus senare åkte vi och hämtade bilen som vi fick vänta på medan de bytte olja (som jag hade beställt). "Knasen" gick dock som en klocka och väl hemma upptäcker vi att de också lämnat en påse med prylar som en extra present. Ibland kanske man kan fundera om inte vissa företag sätter för stor tilltro till sina reklamprylar...

Knaus - på ballonger, pennor och kepsar...  Jag vet inte om jag kommer att ha på mig det här varje gång vi åker ut... Haha!
 
Nu blir det till att lära känna den och sedan följa regnumret DRJ som maken föreslog skulle betyda "Då Reser Jag"! Men imorrn är det oåterkalleligen jobb, jobb, jobb och yoga. Blir bra det också!