Nostalgitripp!

Inget blev riktigt som jag tänkt idag men det blev full rulle trots att jag trodde att jag bara skulle jobba undan lite papper och göra ett fotbad... De senare har jag inte hunnit ännu.

Steg upp rätt tidigt och började jobba men så ringde mamma och ville bli hämtad då hon skulle bli utskriven. Det känns ju skönt att hon slipper ta färdtjänst hem då man gärna vill veta att hon kommer i ordning ordentligt, Jag åkte och handlade mat, hämtade henne, skruvade upp medicinskåpet, packade in medicinerna och såg till att hon fick sig lite lunch. Kändes som om hon mådde ganska bra när jag åkte och så skulle Malin åka dit i afton. 
 
Hann också kika i deras fotoalbum då jag kom på att det fanns bilder där av mig och min tremening Marianne som jag träffade i Överklinten. I juli 1975 (stod bakpå fotot) åkte nämligen båda våra familjer till Blå gården i Hemavan för att vandra och ha det bra några dagar. Bilderna var lite blekta och oskarpa men det blev en nostalgitripp: 


Här är hela gänget ute på vift! Börje, Margit, Marianne, jag, Mariannes lillebror Ulf, mamma, pappa, Roland och Malin på pappas axlar. Tror att det är Lars som håller i kameran.
 

Picknick i det fria!


Hela familjen Peterson! Pappa och Börje tog bilder samtidigt...


Alla barnen utom Malin.


Och här är den fina bilden av mig och Marianne där vi hade plockat smörbollar och lite andra blommor. Minns mina fina marinblå byxor (silver dollar) och gissar att vi tyckte att det var snyggt med "hilka" på huvudet. Riktigt söta va?

Och här mina långhåriga bröder i solen vid något vatten. Minns inte att vi fiskade men det är inte omöjligt. Vet ju att både pappa och bröderna tyckte att det var kul.
 
Ja, det blev en snabb tillbakablick innan jag drog vidare för att ta hand om nästa familjemedlem:
 

Bilen! Nu är den lite mer svart i alla fall.
 
Hem för mer jobb, klippning av katten som också under stora protester fick ett avmaskningspiller då vi tycker att hon varit lite hängig, matshopping och annat gjorde att jag helt missade träningen... Shit! Jag ville verkligen röra på mig idag men nu är gympadojorna packade och den här veckan ska vi se till att röra på oss ordentligt.
 
Nu måste jag faktiskt gå och lägga mig trots att fötterna inte fått sitt. Det kom en massa annat emellan och väckaren ringer 05.00... 
 
 
 
 
 
#1 - - susanas.blogg.se:

vilka härliga gamla bilder, charmigt med den gamla kvalitén.

Svar: Tack! Det var så fint att hitta!
Monica Lindgren

#2 - - susanas.blogg.se:

Det kan jag tänka mig, Glad Påsk!

Svar: detsamma!
Monica Lindgren