Hänförd!

Bra dag igår med värme, jobb och ännu en lång promenad tvärs genom stan då jag skulle hämta igen bilen från service där den också fått ny vindruta. Blir skönt att slipppa se de långa sprickorna som nu gick tvärs över rutan. Stenskott är ingen höjdare...
 

Passerade därför älven för andra gången på två dagar och fixade rutten på 55 minuter. Kände mig rätt oberörd av ansträngningen tills jag kom in och skulle betala... Då började svetten forsa i ansiktet och på kroppen. Jag såg ut som om jag hade duschat! Haha! 

Nåja, det var bara att åka hem och göra precis det innan jag skulle iväg på kvällens träff med hälsogruppen. Igår hälsade vi på Suss vars hem inte lämnar någon oberörd! Vi stod mållösa och med rätt tappade hakor när vi vandrade runt i hennes stilsäkra shabby-chic-inredning där hon verkligen tagit ut svängarna. 


Del av vardagsrummet. Alla dockorna har hon tillverkat själv och prylarna kommer från loppisar, släktingar och auktioner om jag uppfattade saken rätt.


Del av köket där det inte bara stod en låda - den var givetvis var fylld med för den typiska produkter.


Suss fick många erbjudanden och här är det Annika som frågar när hon ska sälja? Eivor vispar grädde till desserterna som verkligen gjorde min dag! Ja, ni kan läsa det här hur ni vill men med hennes och Lisbets skapelser behövde ingen gå och lägga sig hungrig... Haha!


Mera vardagsrum.


Och en bibelhylla ovanför TV:n som precis fått tillskott av en fläkt från 1800-talet. Roligt också med alla gamla tidningar som satte stilen lite extra.


Lekfulla dockor i skåp...


...samsades med hennes gammelfarmors brudklänning!


Barnkläder på galgar när man kom upp till övervåningen.


Och ett dressingroom där det tapetserats med bilder av den vackra prinsessan Astrid. Läckert!


Korsetter på toaletten kändes helt rätt!


Ytterligare ett stilleben i köket. Ja, det var ett helt fantastiskt hus och jag var inte den enda som ställde frågan: Men vem städar och hur länge? Det fanns inte ett dammkorn så jag tror att det här hemmet är hennes verkliga pyssel. Superfint och så generöst att ta emot oss alla! Tack Suss!

Men om det var fint inne så var utemiljön inte ett dugg sämre:


Utsikt mot älven... Helt otroligt!


Lusthus och ogräsfria planteringar.


Stilleben i lusthuset...


...diskställ och även strumpor "på tork". Du kan det här!


Här ser ni några av flickorna som var med och trivdes i kvällssolen; Karin, Ylva och Anita.


Mie får bli årets Sommarflicka - delad plats med Tindra... 
 

Ylva och Karin njuter av kvällen.


Och här har Lena och Anki börjat ta för sig av "Hultans" vegetariska pajer som var så enormt goda! Vi åt och surrade och njöt av utemiljön.


Måste köpa hem lite jordgubbsplantor att ha i krukor eller amplar. Det är så fint!


Sedan började aktiviteterna. Jodå, vi gör alltid saker när vi ses och försöker lära oss och uppleva nytt. Igår var det Sonia som höll en snabb akvarellkurs med oss och också hade förberett material. Klok, begåvad och utrustad med ett otroligt tålamod! Tack!


Mie tog chansen att måla av mig där jag sitter och målar. Tycker att det blev väldigt likt. Jodå, jag har blivit äldre... Haha! Jag målade sedan av henne också...


...men det man känner igen mest är nog tegelstenarna... :P Lite stenar hann jag också med.
 

Den här tyckte jag blev sjukt bra! Mie igen...


Och Karins var så färgstarka och snygga. Ja, alla målade fint men jag hann inte med att fota innan de plockat ihop. En fantastiskt rolig kväll med mycket skratt och väldigt mycket avkoppling!


Fina Lisbeth med sina alster och i bakgrunden hade Ann-Katrin hunnit till kaffet. Det var nästan slut när jag kom - men det fanns desto mer desserter kvar... Synd-igt gott! 

Ikväll ska jag iväg på nästa avslutning för säsongen och det blir en kväll vid havet! Ser fram emot den men lovar att hålla mig sockerfri då min mage numera inte tycker om så mycket sötsaker... Avslutar med att titta tillbaka på helgens stenkastning där maken fångat både mig, plumset och stenen som singlar iväg:

Ja, ni ser den svarta stenen till vänster i bild. Kanske var det enda gången det blev mer än ett plums? Haha!
 
Nej, solen skiner och jag fortsätter dagen med att jobba utomhus! See ya!