Dag 7 - tjohoooo!

Helt otroligt! Jag har späkt mig en hel vecka och mår hur bra som helst. Jag är inte hungrig, inte sötsugen eller svag på något sätt. Och det jag längtar mest efter är faktiskt yoghurt! Nu har jag satt igång en probiotisk yoghurt som jag ska äta imorrn bitti tillsammans med goda frön om jag lagt i blöt... Mmm... Jaaa, det äääär faktistk jättegott! Den här veckan får jag också börja äta grönsaker... Lovely!

Idag har jag tillbringat tid med mamma och gjort en utflykt till Lövånger. Hon ville vara med på CKF:s årsmöte och även hälsa på Sture och Sonja. Maken behövde åka till Önnesmark för att fixa lite saker så vi slog oss ihop och ägnade dagen åt lite goda gärningar. Kändes bra! 
 

Vi började med att hälsa på svärfars som nu bor på seniorboende i Lövånger båda två. Det blev en trevlig stund där jag noterade att de fikade goda bullar och pratade glatt!


Så skönt att också Sture flyttade till slut! Det känns tryggt för oss alla att "gamlern" har det bra.


Mamma var i strålande form!


Och svärfar fräsch trots sina 87 år! Jag hämtade honom en trappa ned och frågade om vi skulle ta hissen upp? Ja, svarade han, nog får du åka hiss men jag brukar springa upp i trappan... Haha!


Och fina Sonja som har det så bra nu och är en så genomsnäll människa! Jag gick över till en annan boende som fyllde 96(!) den här veckan och hon anförtrodde mig att hon var så förtjust i Sonja! Jag förstår henne... 

Men idag var det ju mammas tur att peka med hela handen så vi åkte vidare till en trevlig träff med centerkvinnor och män som jag inte träffat på länge men som ju tillbringat mycket mötestid hemma hos mina föräldrar. Fick också en intressant föreläsning om Landstingets verksamhet och kostnader - och kunskap skadar ju inte.

Det blev en fin dag och jag sa i bilen till mamma att det väl var trevligt att träffa lite folk? Jooo, för mig också, svarade hon... Haha! Nu blir det jobb och föreställningar för mig den här veckan så det var bra att få hinna umgås lite. Till mina syskon säger jag att hon bakat semlor och att vi idag köpte grädde - så åk dit och vräk i er! :)

Köpte också en liten bok med roliga och fiffiga bilder - en för varje dag. Nu när jag kände mig så där oövervinnerlig måste jag ju kolla dagen:
 
 

Och se på sjutton! Det kändes helt rätt! :)

För att göra den här dagen komplett - och även bli av med en irritation som "ätit mig" ett tag så åkte jag på möte och det var heeeelt perfekt! Nu känner jag mig harmonisk också så då återstår bara en sak. Selfien! Haha! Jo, den kommer men först en bild som jag fick av mitt favoritorakel:


Hahaha! Ja, så är det!
 
Och här kommer den! Glad att jag fixat de första sju, och absolut hårdaste, dagarna! Tackar Åsa och Kristina för pepp och glada tillrop!