Dag 24 - förbjuden frukt...

Nej, det handlar inte om äpplen... Man får faktiskt äta ett äpple om dagen utan att det kommer någon doktor eller hur det nu var. Det jag ätit idag har mest varit bra men också en halv tallrik svampsoppa som definitivt var rejält saltad... Det är inte förbjudet att införa lite salt vecka fyra men det känns knasigt i alla fall! Sjukt va? För en månad sedan saltade jag ju som fanken!
 

Gårdagens Caesarsallad på O'Learys var minus bacon, minus parmesan, minus krutonger och så lite salt som det var möjligt. Mycket peppar och lite dressing gjorde de saftiga kycklingfiléerna oerhört smarriga! Det är gott med mat - men också helt OK att inte äta allt.

Det blev i alla fall en kanontrevlig kväll och jag vaknade hyfsat utvilad inför dagens föreställning i Örnsköldsvik!


Åt min standardfrukost med blötlagda frön och ett ägg. Det goda teet med extra vitaminer dricker jag liggandes i sängen och det är en bra start på dagen. De extra äggen tog jag med till lunch och salladsbladet blev en bonus... Hade tänkt slå till med två skivor gurka också men smaken var inte den bästa.

Åkte sedan till Folkan Teater där Ö-viks Teaterförening verkligen kavlat upp ärmarna! Jag gjorde ett besök där och pratade om Norrländsk Passion när det begav sig och då kändes föreningen ganska utdöende. Nu var det liv i luckan och flera entusiastiska personer! Så roligt! Teater Västernorrland gör ju ett kanonjobb med lunchföreställningarna på fler orter och det känns som om deras samararbete med teaterföreningarna också mår bra av det.

Det blev en bra föreställning idag och jag fick så fina reaktioner efteråt av en underbar publik! En kvinna hade stått i foajén och bara suckat en stund innan hon sa; "Jag blev så berörd, jag blev så berörd...". Det har också kommit nöjda hälsningar från Härnösand så vi får väl säga att vi är ute och gör lite succé i ännu ett län. Fantastiskt kul!


Fick också höra att jag såg så ung ut! Haha! Måste vara CellReseten som gör sitt... Eller sminket! 

Efter föreställningen åt jag alltså lite soppa men har egentligen inte dåligt samvete. Vi jobbar ju och när man tömmer sig så där på scenen blir man hungrig och måste få äta. Sedan styrde vi mot Sundsvall!

Tredje gången gillt blev det för Vedabron och nästa gång vi passerar har det nog blivit mörkt. Inget stopp på IKEA i Birsta utan direkt till hotellet där vi relaxat en stund innan det nu blir middag.
 
Imorrn är det dags för lunchteater på Sveateatern här i Sundsvall och då ser det ut att vara slutsålt - eller åtminstone ganska fullt. Ska bli väldigt roligt!

Nu ska jag i alla fall försöka få mig en saltfri middag tillsammans med bästa Kågis som är en klippa både att äta och att turnera med! :)
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Vad är det här med inget salt för påfund? Är du sjuk? Eller är det nån crazy diet? Salt är ju för fasen gott och ofarligt, det är ju sockret som är no-no. Ingen Marabou frukt och mandel alltså? ;-) /Evelina G

Svar: Inte sjuk alls men jag kör en CellReset - en typ av detox - där man rensar kroppen och använder upp allt eget salt som finns under 28 dagar. Inga kolhydrater eller socker heller. Snart klar och mår kanonbra! Och nej... ingen frukt och mandel heller... Har faktiskt tappat sugen. Otroligt!
Monica Lindgren

#2 - - CAMILLAESI:

Mums salladen såg riktigt god ut😍