Pensionärsvarning?

Igår åkte jag på en inköpsrunda för att skaffa de sista klapparna (tror jag...) och göra ett besök hos mamma. När jag kom hem fick jag plötsligt ny energi och satte igång att göra köttsoppa på benen jag kokat - samt en saffranskladdkaka jag fått recept på.  

Fjärde advent!

Och idag blev det lite pensionärsvarning när vi passade på att bjuda hem Peter och Sara på en söndagmiddag "för å eta köttsoppan". 
 

Harregu' vå dem tyckt' om e'! 


Åtminstone klimpen...

Kaffe och dessert på det och sedan samlade vi ihop oss och åkte ner på Nordanå för kvällens julkonsert. Där tog väl medelåldern över igen och vi blev normala, glada och lagom spralliga. Träffade många fina vänner som var ute för att få lite julstämning:


Eva Hellerqvist med maken Gunnar Eklund och mitt emellan dem skådisen Anna Söderling! En glad och härlig trio!


Framför oss i salongen satt föräldrarna till halva Mästerskapet; Mamma och pappa Kågström! Kul att ses!
 

Så drog det igång och Daniel Lindström var först ut av kvällens artister.


Suggestiv i blått; Mikke Johansson.


Mästerskapet är ett strålande band och kvällens arrangemang var annorlunda, lekfulla och lysande!


Emilia Mitiku, som jag inte känner till så bra (Jo, det är hon Emilia med "Big, big world"), visade sig vara en enorm tillgång! 


Scenvan och med en fantastiskt röst och härlig utstrålning!

.
Vi fick både solonummer och duetter där hon också var den starkare. Daniel har en fantastisk röst men han kändes lite spänd. 


Nåväl, Emilia hade kanske konserten i sin hand men det var Mästerskapet som gick hem med segern ikväll! Lysande band som bara blir bättre! Kanske saknades ett par reptimmar ihop med sångarna men vi var glada när vi gick hem och tackar så mycket för ännu en fin konsert!


Tack å hej!


Och i foajén på väg hem träffades äntligen galningarna för en selfie; Undertecknad och bästa Sofia Andersson Lundberg! Vi fick genast en gemensam idé som vi ska förverkliga nästa år. Kul!!
 
Nu äter jag chokladkola och ser den avslutande delen av "och så var de bara en" - en filmatisering av Agatha Christies deckare. Ser ut som om de kommer att dö en efter en - men kanske blir det ett annat slut?
 
Imorrn kväll kommer vår egen Emilia hem och på torsdag Oskar! Som vi längtar efter er älskade barn... Då börjar julen!