Firar 6 + 2!

Händelserika och lite festliga dagar har avslutat den här semesterveckan. Kanske är det min sista hela? Måste nog dra igång jobbet snart igen, men nu är det helg och jag njuter av att fira ett jubileum!
 
I onsdags blev det en tur till finaste Lisbeth och hennes stuga. Hann också svänga förbi syrran och kramas lite med gullungarna då stugorna ligger rätt nära varandra. Jag och Anki åkte ut för tredje året på raken och då har det väl blivit en tradition? Vi har i alla fall bestämt oss för att fortsätta. Jaaa, Lisbeth fick också vara med och bestämma... Haha! 


Vackert väder som gjort för en lunch vid havet! Här är det Anki som var tvungen att ta en telefonpaus.


Underbara Keeshonden Raja njöt i solskenet!


Och fina, härliga Lisbeth fick en liten present som också gjorde henne glad. Det var meningen och du är värd allt! Men vad åt vi då till lunch?


Surströmming såklart! Himmelskt gott... Jag kan väl inte säga att jag mår bäst på den här typen av mat - men lite får man ju offra!

Humöret har väl varit lite upp och ner de senaste dagarna men håller på att vända uppåt. Har fått ett par ordentliga sovmorgnar och det gillar jag. Igår fick jag också hänga hemma i köket och förbereda mat då vi äntligen lyckats bjuda hem Leif och Åsa på middag. Det blev en kanontrevlig kväll och vi hade mycket "catching up to do". Så kul och tack för att ni kom!

Idag vaknade jag upp till min sjätte årsdag som nykter och det känns nåt' så fantastiskt bra! Jag insåg detta redan när jag skulle somna och la upp en statusrad på Facebook som fått såååå många fina och uppmuntrande kommentarer. Tack alla fina som vill mig väl! Ser fram emot att fira många fler årsdagar och att en dag i taget också hjälpa andra att komma vidare. Jag har ju själv många vänner att tacka för min framgång! Ensam är verkligen inte stark när det gäller nykterhet. 

Idag firar jag också några års rökfrihet och passar på att även inleda en sockerfri period då jag märker att sockret också påverkar mitt humör. Mindre gifter och bättre mående coming up! Lite tråkigt var det kanske att sluta äta socker idag då jag var tvungen att tacka nej till tårta på ett fint 2-årskalas...


Här har jag överlämnat presenterna till sötaste tvillingarna Alma och Leo som nu är två år! Helt otroligt vad det har gått snabbt!


Det blev egna "telefoner" med prat och melodier som verkade falla jubilarerna på läppen. Nu kanske de kan leka lite själva när jag spelar Wordfeud med mamma Anna... Haha!
 

I bakgrunden sitter min fina vän och i förgrunden hennes systers tre charmtroll Adam, Jon och Thor! Det var sannerligen full rulle men glada barn får man så mycket energi av så jag var helt klart ännu gladare när jag åkte därifrån.


Och småttingarna var koncentrerade - kolla Almas tår som spretar... Tack för ett härligt kalas!


Det blev energi över till en motionsrunda med maken innan middagen. Härligt!


Och även en tur till mamma som varit hos frissan och blev så fin! Hon ville absolut bjuda på jordgubbar - och några stycken utan socker och grädde kände jag att jag kunde unna mig. Att få bjuda på något är ju också viktigt för henne.


Kom hem till fina blommor från familjen! Lååååånga gladiolus för att fira låååång nykterhet. Ni är bäst! Kramar till er alla!


Fick också en fin teckning idag av Jon som här har ritat Borgmästaren i Skrotarna! Snyggt! Undrar om jag har biceps eller puffärmar? Jag gissar på muskler.

En fin dag som borde avslutats med ett möte men det får bli senare i helgen. Nu har jag fullt upp med firande och festmiddag - vatten, fisk och ägg! Haha!