Mera berättelser!

Idag var det dags för mig att spela föreställning under Berättarfestivalen och jag är gärna en del av den här späckade veckan!
 

Trött som ett tok har jag varit hela dagen men jag har ändå mått bättre än fina Kågis som legat i feber och hosta hela veckan. Men han spelade ändå och var dagens hjälte!


Bästa Tage var tekniker och ler jag mer så spricker jag väl... Haha!

Min gamla kollega har ju varit med på selfiesar tidigare. Den bästa från Falmark då han överraskande dök in i min selfie när vi skulle åka med morgonflyget för ett par år sedan:


Bästa Tage! Och jag vet ungefär hur länge sedan det är när jag tittar på glasögonen. Jag gillar ju att byta...
 
Det blev en fullsatt lunchföreställning med massor av fin publik där jag kände många! Det är helt otroligt så mycket härliga människor jag mött under de här 66 föreställningarna! Och jag tror att det kommer att bli fler. "Lyckligare nu" kan nog vara en del av mitt liv lång tid framöver.

Efter att ha spelat och ätit gick jag ner på Nordanå för att lyssna till Maria Bohlin som berättade under temat "Att hitta hem". Hon arbetar med ensamkommande flyktingbarn, berättade starka minnen och gjorde även paralleller till sitt eget liv. Väldigt fint!

Tack Maria! Du skriver fantastiskt och har värsta radiorösten. Hoppas att du får göra ett sommarprogram med den här starka texten! Här flankeras hon av Anna Hällgren från Berättarföreningen.
 
En kort sväng på stan och sedan hem för att laga middag och nästan somna i soffan. Jag är bara så trött och ska krypa i säng tidigt. Imorrn blir det tvätt, städning och förberedelser för på söndag finns jag på Nordanåscenen under Dialektduellen kl 13.00. Komsi, komsi!


Tråkigt att ingen man kunde vara med i mitt Skellefteå-lag (jag är nog skräckinjagande...) men jag tar med pappas diktbok och låter honom vara min bisittare postumt. Han skulle i alla fall ha trivts som fisken!