Mat'n jer halve fö'a!

Snart middag och jag börjar äntligen vakna till liv... Kan i och för sig bero på att jag sovit en timme i eftermiddag - men jag behövde verkligen vila. Jag är ju ledig idag men började med att tillbringa förmiddagen tillsammans med mamma och pappa.
 
Mamma skulle till vårdcentralen för att ta de sista proverna innan operationen på måndag (ska bli så skönt för henne att få ett nytt knä!) och jag tyckte att det var lika bra att skjutsa henne då jag ändå skulle vara med på vårdmöte för pappa på Regnbågen strax efteråt.
 
Fyra timmar senare var jag rätt trött efter en dålig sovnatt men då vi också pratat igenom hans vård och önskemål för att dagarna ska bli så bra som möjligt. Den bristande aptiten trodde han själv skulle lösas med en hamburgare då och då. Ja, varför inte? Maten på äldreboendena lagas säkert med så lite salt och socker som möjligt för hälsans skull - men smaksinnet försämras också när man blir äldre och är man van att äta mammas smakrika och hemlagade rätter så smakar nog maten i princip ingenting...
 
Sagt och gjort. Innan vi åkte vidare så gick jag och köpte cheeseburgare till oss alla tre och han åt med galet bra aptit! Han ville inte lämna men jag såg ju att han var mätt och lovade att vi skulle spara resterna för att värma upp som mellis... Då släppte han burgaren. Riktigt roligt! Nästa gång får man kanske ta med korv med bröd?
 
Sedan skjutsade jag mamma till lasarettet för fler prover och där väntade Malin och Martin som tog över nästa skift... Själv ordnade jag middagen på ett lysande sätt:
 
Foods Gourmetbutik. Igen! Älskar att åka hit på fredagar, hämta en gourmetpåse och gotta mig i alla läckerheter. Idag var det skaldjursmarknad och jag köpte en fantastisk sashimilax som jag ska använda till sallad. Ikväll blir det dock lammytterfilé med gremolatapotatis. Mums!
 
Har jobbat lite i afton, sålt in en vecka med föreställningar i Ö-vik, Sundsvall och Falun till våren, börjat klura lite på mitt nästa uppdrag som är att regissera Micke Lindgren i en monolog han ska göra om Kjell "Jompa" Johansson. Såååå roligt! Ja, det är precis som min bästa vän Åsa sa: När en dörr stängs så öppnas en annan. Sedan jag startade mitt eget aktiebolag så har uppdragen varit oerhört varierande - men de har kommit i en jämn ström och DET känns fantastiskt.
 
Lite lammytterfilé på det här så...