Första, andra, tredje...

...maj alltså. Oj, vad den här helgen gick fort! Idag har det varit lite utestök, rensat bort skräp och köpt penséer i en del av krukorna. Hann också med en rask promenad och med nya skor och sulor så känns det fortfarande bättre i fötterna. Hoppas det fortsätter så för jag behöver verkligen röra på mig!
 
Igår hade vi bästa Carlssons på middag och det blev som vanligt en trevlig och pratsam afton. De ska också åka till Cinque Terre så vi pratade om Italien och kom med lite tips. Nu kanske de inte gör samma saker som oss men man kan i alla fall berätta vad man tyckte var bra. Alla är ju som bekant olika och det är viktigt (särskilt när man reser med andra) att man verkligen gör det man vill och har lust med. Att resa är ju inte helt gratis. 
 
I fredags åkte maken till sina föräldrar och jag passade på att hälsa på Anna som jag inte träffat på såååååå länge! Att jobba mycket har sina sociala nackdelar. Man hinner inte med alla vänner även om man vill. Och tvillingarna har vuxit och blivit nio månader!


Leo är cool och hakar direkt på när det kommer någon ny!
 

Alma vill gärna sitta hos mamma och kolla in tanten först....
 

Nu är det full fart i hemmet! Krypandes och ståendes tar de huset i besittning på ett helt annat sätt. Det är bara att hålla i sig och plocka undan det viktigaste...


Alma - pigg och vaken tjej som gärna ställer sig upp överallt.


Leo - cool kille med de mest bedjande ögonen. Blivande fotbollsspelare? Eller tjejtjusare? Anna fick vara med på ett hörn och är lika fräsch som vanligt även om jag förstår att både hon och José är trötta nu. Sovrutinerna är lite oregelbundna och det har kommit tänder som alltid är en tuff period.

Men till slut hade jag charmat Alma och fick flera leenden med risgrynständerna synliga! Härligt att få krama om godingarna och extra roligt att få surra lite med Anna som är en så fin vän!
 
Nu blir det ett par timmars jobb för att förbereda morgondagens möten. Det första jag ska göra är dock att klippa mig och det ska bli såååååååå skönt! Är man korthårig blir man snabbt långhårig... eller hur det nu var.
 
Njut av söndagen alla glada!