Igång!

Efter veckor av planering så är vi äntligen igång! Härligt! Jag har ju haft förmånen att få göra det här stora kund- leverantörs- och personaleventet i åtta år nu och borde väl vara lugn - men varje år är det nya idéer och påhitt så det är bara att spänna bågen på nytt igen. En skön utmaning även för mig själv! 

En annan sak som också drog igång idag var regnet... Jag som har beställt sol hela veckan blev lite (mycket!) besviken men nu får vädergudarna på sig till imorrn att rätta till läget. Sol sa jag... Hur svårt kan det va?
 

Genom ett bussfönster blir hela utsikten lite overklig... 

Lite varierande fix på förmiddagen och hämtning av hotellnycklar, pricklistor, material mm. Därefter hämtning av gästerna på flyget! Äntligen! Det kommer folk från hela världen och de flesta har jag nästan lärt känna. Oerhört trevliga och positiva människor!


Busschaffören Fredrik är också en pärla! Same procedure as every year...


Det betyder också att det är jag och Håkan som hämtar gästerna. Han är för övrigt nygift så vi passar på att säga Grattis! :)

Att köra ut till Falmark brukar ju vara gjort på en pisskvart men idag var det hällregn, rusningstrafik och vägarbete med en långsammaste genomfart man kan tänka sig. Hemresan tog en timme!! Nåja, alla kom med och efter lite telefonsamtal på vägen hade också alla frågetecken rätats ut. Skönt!


Ikväll var det välkomstmiddag och här är ett par trevliga gäster från Colombia som också hade med sig ekologiskt kaffe i present! Även till mig! Det doftar hur gott som helst och skulle, enligt dem, jämföras med ett mycket fint vin. Kommer att bli underbart att få smaka imorrn!


Och Wayne från Sydafrika var naturligtvis med. Här hälsar han även till Åsa! Han gillar att vi är lite galna och betecknar oss som "rubbish" - på ett positivt sätt... Haha! 

Slutligen en selfie med Sören från Danmark. Den som tycker att han ser bekant ut kanske såg honom slå både mig och Åsa i allsångstävling på Julgalan. Han tror fortfarande att vi lät honom vinna - men han var sjukt bra och berättade att han kom från en spexig familj som också gärna står på scenen. En glad prick!
 
Nu har jag ätit för mycket dessert (igen?!) och ska ta en samarin och slänga mig i sängen. Lång dag även imorrn så det gäller att försöka sova. Nöjd med allt idag förutom vädret men det kan ju bara bli bättre!