Semesterutflykter!

Man behöver inte åka långt för att få känslan av sommar, sol, hav och semester! I onsdags var vi ju ute i Kurjoviken och igår blev det en tripp till Furuögrund. Igen. Man kan tycka att jag spenderat tillräckligt mycket tid där ute efter förra veckans event - men nu skulle jag ju bara vara ledig. Dessutom följde Oskar och Lisa med oss ut! 
 

Lite moln men vackert i hamnen!


Inte heller var det fullsatt men när regnet började droppa valde vi att äta dagens lunch inomhus. I hamnmagasinet finns inte bara sagolika räkmackor utan även en liten shop med allsköns fina "säg" och marina prylar. Oskar som inte är så förtjust i den typen av konst på väggen hittade en värsting han inte kommer att gilla förrän han får en egen sådan:


En prins... Fast för mig är Oskar det även utan skylt! <3


Och maken hittade en adirondack där mobilen kunde vila. Fin - men nu vilar ju inte våra mobiler så ofta... Haha!


Finfina räkmackor fick vi i alla fall in och det var bara att hugga in och njuta! Jag gör inga jämförelser med Kurjan eftersom det här också var supergott och en räkmacka vid havet i gott sällskap kommer alltid att vara en räkmacka vid havet i gott sällskap. Det bästa! :)


Finingarna! Så kul att göra små utflykter tillsammans!


Undrade om Ernst hade inspirerat till takkronan? För den som hade problem med ekonomin fanns också lösningar:


Hårda premisser dock...


Den gamle och havet... Fast han kommer ju alltid att se ut som 28... 


En tur runt hamnen vill man ju gå och var det inte bekanta längst bort?


Jajamen! Håkan Almqvist och Lena Ranfjäll. Jag ropade (som en mistlur) att det ju var tur att jag stod så långt ifrån när deras nya båt (den vinröda) såg så stor och lyxig ut... Haha! Nej, jag har inga problem med avundsjuka. Fin båt! 

Efter räkmackan var jag proppmätt resten av dagen och det var knappt att jag orkade äta middag... Men lite god choklad får man ju alltid i sig... Jag är omöjlig!

Igår kväll var lillebror bjuden på glamourfest och efter att ha utrustat honom med lite bling-bling skjutsde jag honom till Nyhamnsgården.


Redo för party!


Och födelsedagsbarnet var oerhört elegant! Grattis Gerd! Längst till vänster står hennes man Lars som också är barndomskompis med Roland.


Glada omfamningar! Och jag fick krama min härliga cybervän Mariana Laine som var helt guldpläterad! Säkert blev det en galet rolig tillställning men jag åkte hem för att lägga mig i soffan och njuta av en film. Ja, vi hade ju kunnat tillbringa kvällen i uterummet men...

...det regnade. Igen. Faktiskt lite tröttsamt nu!

Idag ligger vi lågt, förbereder sista familjemiddagen och ser fram emot att få krama om barnen igen då de idag är lite utspridda. Livet leker och nu kom också solen! Wow!