Föreställning och firande!

Igår var det verkligen ingen bra dag - förkyld och helt slut. Varvade sömn med att dricka hett vatten med riven ingefära... Ja, det blev inte mer än så. Men vila funkade tydligen bra och idag kände jag mig betydligt piggare! Tur det eftersom vi åkte till Umeå redan 08.00 för att spela lunchföreställning på Studion. Förkylningen verkar hänga sig kvar och slå till när jag är ledig. Ska förvarna den om att torsdag blir nästa tillfälle. Eller så säger jag inget... Haha!
 

Framme på Folkets Hus så fick vi nyttja flygeln och även tillgång till egen tekniker. Här är det Bengt som ser till att headsetet sitter som det ska!


Dukat och klart! Det är dubbelt så många gäster som på soppan i Skellefteå, en betydligt större lokal och därför svårare att nå fram. Men det gick alldeles utmärkt ändå!


Här har vi sjungit upp och gjort klart för att släppa in publiken. Utsålt även idag! Kul!


Tid över i logen innebär också lite lek med speglar... Ja, jag har för lite att göra ibland... Måste ta med mig en stickning eller nåt! Haha!

Och precis när vi skulle dra igång kände jag att blodsockret sjönk... Jag hade ju bara ätit två mackor och kaffe vid sjutiden och nu var klockan 12... Hur hungrig som helst! Gick hyfsat i alla fall. När jag väl kommit igång glömmer jag allt annat och det är bra.

Sedan fick vi jättegod lunch och jag fick träffa både gamla klasskompisen Magdalena som jobbar i Umeå och fina Kajsa som gör alla underbara bilder jag har visat tidigare. Idag fick jag två nya!!! Tack söting! Hon ser precis likadan ut som hon gjorde när hon jobbade på Västerbottensteatern i slutet av 80-talet... Magiskt snygg! (Hade tyvärr inte kameran med mig när vi åt så jag får återkomma med bilder). Så roligt att ni kom på föreställningen!


Kågis körde lugnt och fint och jag plåtade några stackars renar som förirrat sig ut på vägen mellan Ånäset och Grimsmark.

Några ärenden på stan här hemma och matshopping innan det var dags att åka hem och äta en god fiskmiddag och tårta tillsammans med maken som fyller år idag! 24! Igen... Ja, det är ändå ingen som tror att den här unge mannen blir 57...


Här har vi laddat upp med paket och tårta!


Och båda barnen ringde! Bästa presenten! Blommorna i förgrunden fick vi idag och jag delar dem gärna med födelsedagsbarnet!


Galen paketöppning...


Fängslande tillställning... Ja, det kom fram ett par tröjor och...

...en klocka från mig och barnen! Han behövde en ny och den här blev godkänd. Tur! Ordvitsarna haglade och det blev en klock-ren present som passade ur-bra e t c...
 
Nu samlar jag ihop mig, tittar på nya serien Jordskott och kommer sedan att ladda med sömn eftersom det blir lika tidig avfärd imorrn. Pass på Umeå. Huka er i bänkarna för nu laddar vi om! :)