En mellandag...

Jag vet inte var den tog vägen - men nu ser jag på klockan att den är slut för länge sedan... Ja, jag tog det lugnt idag och har hunnit handla mat och lite annat. Bara svarat på lite mail och väntat på den stora inspirationen. Den kom aldrig. Haha! 
 
Nej, jag hade inte så mycket akut idag och måste verkligen anstränga mig för att inte jobba heltid med det här projektet. Därför har jag också sett hockey ikväll och det slutade ju tyvärr med förlust för Skellefteå AIK. Men det var en bra match och svackor kan alla ha! Min favoritback Fredrik Lindgren var ju heller inte med...

Och när maken åkt på jobbet lekte jag lite i köket med blandat resultat. Jag blev väldigt förtjust i min grönsaksstrimlare som jag skrev om tidigare:


Den såg ut så här. Idag testade jag att riva stora potatisar:
 

Det tog ungefär en minut och blev så här! Som långa spagetti! Kul! Lite salt och olivolja och in i ugnen några minuter:

Slutade så här! Smakade som rösti ungefär, fast fluffigt. Krympte också till en fjärdedel. Tror att jag skulle stekt det här som rösti istället och packat det i en stekpanna. Måste ju förresten vara ett perfekt sätt att göra grund till raggmunkar? Måste testas! Går superfort!

Ja, och sedan fräste jag upp bacon och haloumiost och lite olika kålsorter och purjo som en hitte-på-rätt. Det blev sådär... För fett och salt tycker jag. GI blir nog inte min grej rent smakmässigt. Nåja, det finns lite mat till maken när han kommer hem i natt. Han har varit i Luleå på jobb och plåtat förlusten. Blir en lång jobbdag men så har jag också köpt en semla som väntar på honom i kylen! Den smakar garanterat bättre än baconröran!