Alvargalan2014 i bilder!

Vilken partykväll! Min och Åsas första Alvargala blev en galet rolig kväll även om arrangemanget kanske inte var riktigt så lysande som jag hade hoppats. Människorna som var på plats drog istället upp både värmen och tempot! Jag tog som vanligt massor med bilder (När hann jag partaja? Haha!) så därför blir det inte så mycket text idag. Håll till godo kamrater!
 

Vi hämtade upp nya teaterchefen också. Vi kvinnor måste ju ta hand om varandra!


Fransesca och Åsa - mina snygga kamrater!


Här har vi inlett härligt mingel i foajén med bubbel och massor med goda snittar! Bryggargatan levererade all mat och det var hög klass!


Åsa tillsammans med Carla Dunder som verkade peka med hela handen...


Kanske för att jag lagt beslag på hennes reslige man - Pär Dunder, VD på Explizit Environment AB! Blev det rätt nu? ;) Så roligt att träffa alla glada människor! Det blev många igenkännande skrik:


Miiiiiiiiiiieeeeeeeeee! Åååååååååååååsaaaaaa! Haha!

Snygga Karin Bandling i toppform och ursnygg outfit!
 

Finaste Mie i ungefär samma läge! Vi höll på att ta likadana halsband för kvällen men hon valde till slut dödskallen och det blev helt rätt! Men vad är det hon tittar på?


Oj! Åsa äter upp hennes man Pär! (Gott om trevliga Pär ikväll och båda med ä...)


Paulina Holmgren jobbade hårt och tog säkert skarpare bilder än mig... Här visar hon dock att man kan ha mobiltelefonen i ett sportfodral runt benet! Smart! Måste testas - men finns det så stora som till mig? Haha!

Skostudie! Gissa vem?
 

Dags att ta plats vid bordet för att stirra på den magiska förrätten i 40 minuter...


Färgstarka Fransesca hade valt helt rätt färg för kvällen! Alla andra hade ju svart...


Bra pausmusik i högtalarna och hon är också en god sångerska!


Förrätt... En lågtempad rödingrulle fylld med kräftor och lite magiska tillbehör! Så gott!


Men vi väntade med att börja. Här kom det också lite underhållning av Leif Åkesson och hans kör som säkert sjöng fint men som varke syntes eller hördes ordentligt. Konstig ljudbild där man trodde att solisten satt i en plåtburk... Kvällens mest kritiska kommentarer går också till ljus och ljud där det fanns massor av annat att önska. Saknade Acke och Pettson på USTAB!


Till bords hade vi den osynlige mannen...


Och galan inleddes av en representant ur styrelsen (ordf?) och Skellefteåmässans Carola Marklund. Men varför? Det blev otroligt stappligt och jag började oroa mig för att de skulle vara kvällens konferencierer och tänkte att det ju är bättre att använda folk med erfarenhet och talets gåva! Men det blev bättring när vi fick upp komikern Karin Adelsköld och travexperten Jocke Johansson!


Scenen var placerad i mitten av lokalen och med hjälp av kameror lade de också upp bilder på Jumbotronen för att man skulle se ordentligt. Men... Nån hade glömt att rikta ljuset?! Eller gjort en ljussättning för dvärgar? Ja, ni ser ju själva...Karin ser dessutom ut som en brud på den här bilden när hon fått Bryggargatans blomma till slöja. Bryggargatan fick dock välförtjänt pris för Årets Nykomling!
 

Mera svartjobb på scenen... Nääääee, inte så! Men man kunde i alla fall se fotograferna som stod runt om. Hej Jeanette!
 

Duktiga Ulla Edler representerade Idéforum som delade ut pris till Årets Innovatör! Hon är så bra! Lugn, säker, kunnig, smart och så coool! En förebild!


Och deras pris gick till Datapolarna! Kul Anders Marklund & Co!


Ibland blev det också suddigt... Men där har jag nog bara mig själv att skylla! Haha!


Roooooligt pris till Årets Småföretagare (eller om det nu var något annat - men de har i alla fall på kort tid etablerat sig och vuxit framgångsrikt!). Kanonbra jobbat och så roligt Irene Granlund - trevlig, varm, glad, smart och nu också prisad!


Nästa pristagare var årets Näringslivsprofil och hon kommer från Folkparken! Sofia Andersson Lundberg  - här flankerad av bästa kompisen Sanna! I bakgrunden ser jag Emilias lågstadiefröken komma ut från toan... Intressant ställe att plåta på... Haha!


För mig är Sofia redan en vinnare! Snygg, smart, rolig, entusiastisk och ödmjuk! Vinnande kombo!


Här har Åsa just hittat till baren... Hon bara bläddrade med sedlarna... Nils Arvidson ser ut som om han ätit en citron och Pär Johansson kommer rusande från vänster för att honna fram innan allt tog slut? Haha!


Tillbaka till bordet! Den osynlige mannen visade sig vara Åke Mattsson - en av cheferna på Nordea. Han lägger an på min bästis?


Och vi kunde samtidigt konstatera att P-A Israelsson knep Näringslivspersonlighetspriset. Ja, ett SM-guld är en svårslagen merit - även för Sofia Andersson Lundberg! Hon har dock framtiden för sig!
 

Skellefteå Kommun representerades av Kommunalrådet och Kommunfullmäktiges ordförande. Man kan väl säga att båda hade behövt lite styling... Nej, det här är inte elakt. Jag tror att en bra klippning och nån som hjälper till med klädvalet kan göra stor skillnad när det gäller framtoning och pondus!

De delade ut pris till Årets Fretagare som glädjade nog blev ICA Supermarket i Kåge! Där var vi med och invigde och jag tycker att de har gjort underbara satsningar i ett samhälle bara en mil från stan och de stora drakarna i matbranschen! Kul! Därefter blev det dags för alla pristagare att komma upp på scenen:
 

Grå-grå-grå-grå-grå-grå kostymer.... Är ni förvånade? Ja, hon i rött är ju konferencier så hon räknas inte.


Varmrätt! Magisk även den! Lammytterfilé från Island (Beställ på http://brobergsfisk.se. Nej, jag får inte betalt för att säga det här. Jag gör det bara för att den är så bra! ). Potatis i vårrulledeg, rödvinssås, palsternackspuré och en bit lågtempererat fläsk under. Såååå gott!

Sedan fick vi höra en ljuvlig sångröst som fyllde hela hallen! Vem? Vi såg bara paljetter och en snygg frisyr och jag var tvungen att kasta mig fram till scenen:


Mia Sommar Löwgren! Vår sångfröken! Haha! Nej, hon är verkligen inte bara pedagog! Helt underbart att få höra henne sjunga solo på det här viset! Hon kan verkligen fylla ett rum med sin röst och det var bara att njuta! Snyggt jobbat finaste Mia!


Och här passade jag på att fota scenen och dekorationerna... Ett guldtyg och en kandelaber... Futtigt.


Men snyggt när Mia fortsatte med "One night only" och det kom in tre dansare! Snyggaste scenen ikväll!

Den bästa bilden kan man ju också fundera på. Mitt foto av de grå kostymryggarna är nog min favorit men det är hård konkurrens mellan den och Åsas bild på mig när jag träffar Rose-Marie Lindfors:


Hahahaha! Det sägs ju att jag pratar med hela kroppen... Och här måste jag ha kommit in på ämnet "gäddhäng"... Haha!

Roligast ikväll var sällskapet! Jag och Åsa har ju inte träffats på länge och jag har verkligen längtat! Vi skrattar så mycket tillsammans och gjorde det också ikväll! Jag försökte t ex länge putsa mina glasögon så att jag skulle se ordentligt men det gick sådär med en servett. Jag sa då att jag nog måste åka hem eftersom jag har så skitiga glasögon. Åsas svar kom blixtsnabbt: "Hej då!" Hahaha!

Ja, det kanske bara är vi som tycker att det där är roligt men nästa skrattanfall kom när vi skulle ta kameran och gå en runda för att ragga - lite karlar och bilder! Men då sneglade vi över axeln och fick se personalen komma in med:


Dessert! Enkelt val! Hahaha! Rödvinskokta päron, kladdkaka, tonkaglass och rostad havre... Mmm.... Worth waiting for! Vår bordskavaljer hade också börjat vakna till. Men är du inte gift?


Det råder tydligen delade meningar om det. Ja, han visade upp vigselringen men hans uppsyn signalerar annat... Haha! Men nej, det blev inget allvarligt! Förutom på scenen:


Karin avslutade i bara mässingen! Ja, nästan... Det här var kul men efter en stund tror jag att alla hade varit bekvämare med att hon dragit på sig något. Hon och (en något generad) Jocke tackade för sig och fick applåder för ett gott jobb! Den enda kritik jag kan komma med där (om jag nu måste) är väl att en scen mitt i en lokal har sina för-och nackdelar. Det svåra är ju för folk att se dem som kliver upp. Och särskilt när de gör det och ställer sig i ring med ryggarna utåt. Det blir liksom ingen som är med i matchen då... Men Karin var rapp i kommentarerna och Jocke lugnet själv och det gillar vi!

De aviserade också kvällens happening! Musiken drog igång, skynken föll och där stod:


Brolle! Fullt rock n'rollös direkt - och den mest djävulska rundgång jag hört!


Brolle bröt naturligtvis och stoppade fingrarna i öronen... Tur att han är rutinerad!


Sedan gav han järnet och jag plåtade lite. Och stod i vägen för Paulina - igen... Haha!


Han varvade gammal hederlig rock med stillsamma ballader.


Och avslutade med fullt ös! Här hade vi börjat mingla runt (desserten var ju slut...) och träffade gamla vänner på andra sidan lokalen:
 

Skönt att se att det var fler som Instagrammade! 


Nej, okej, Facebookade då! Kul att träffa Maggan och Anders! Jo, de är gifta. Men inte med varandra!


Vid deras bord satt också makens kusins sambo! Kul att träffa dig och synd att inte Roger var på plats. Men nån ska ju vara barnvakt också...


Göran valde att inte vara med på bild...


Eller så blev han besvärad över att Tomas lagt beslag på hans fru...  Nåja, sedan frågade Göran om han inte skulle bli fotograferad? Självklart!


Både fotad och uppraggad! Jag är som ett kinderägg! Jo, jag är tung också... Hahaha!


Var ju tvungen att fördela gracerna! Anders är gift med Anna-Lena som är med i min träningsgrupp och han dyker också upp vissa dagar. Vi gillar att käfta lite och han kände sig som en segrare! Eller? Ett finger...


Avslutningen var väl den märkligaste delen av kvällen. Efter Brolles konsert blev det bara tyst en helt timme. Det lät lite musik från baren men avståndet är ju ganska långt så vi väntade på något band som skulle spela från scenen - men där riggades det bara av... Hmm...

Ingen sa något om vad som skulle hända och först 23.30 kom personal som ville duka bort och dela av lokalen så att alla skulle rymmas på dansgolvet! Jaha? Var det det som pågick i baren? Nåja, man är ju lättroad så det blev massor med galet dansande i en dryg timme och roliga samtal och sång som gjorde att rösten är lite beslöjad idag... Jag har ju svårt att vara tyst... 

Tiden gick fort och jag tror att det var länge sedan jag hade så roligt! Massor med bekanta människor och härlig stämning - trots att alla nog hade frusit under middagen i den ganska svala lokalen. Nej, jag frös inte - men det gör jag ju aldrig! För att värma oss ytterligare följde några av oss med till Pär och Mie på efterfest! 


Det blev en mysig eftersittning med prat, musik och galet goda mackor. Skön stämning blir det alltid hos de här underbara människorna! Men när vi skulle hem så var Pär och Tomas borta! Var?

I Pärs studio! Här hade de översyn av någon gammal originalmikrofon från 1959 och när jag sa att bilen skulle gå hem så vägrade Tomas. Han påstod sig just ha blivit adopterad av Pär och Mie... Haha! Han kommer i så fall att få en underbar uppväxt!
 
Tack alla glada kamrater för en härlig fest! Så roligt att träffa er alla! Mest tack till finaste Åsa och ännu en gång bidrog till att jag hade en magisk kväll! Nu ska jag ladda om för konsert på Folkparken med Gunhild Carling! DEt är mycket nu... Haha!
 
 
 
#1 - - Sofia Andersson Lundberg:

Tack finaste bästa Monica för de orden!!!!!!! ❤️❤️❤️

Svar: Du är värd allt!!! ❤️❤️❤️
Monica Lindgren