Julig och lycklig!

Hade tänkt börja min julledighet men fick en kalldusch då jag insåg att rapporterna från alla teatrar gällande ansökan om turnéstöd ska vara inne nu - och de flesta går ju på julledighet imorrn! Blev lite raska kontakter och mycket har kommit in redan idag. Hoppas hinna få in allt så att vi kan skriva klart ansökningar i mellandagarna. 
 
Jag tog ju på mig projektledarskapet för "Norrscen" (turnésamarbete mellan de nordligaste regionteatrarna) men hade nog inte räknat med att jag skulle få så mycket annat jobb under november och december. Jag har ju både skrivit om och repat upp White Christmas tillsammans med Åsa och gjort min egen monolog klar. Men det kommer nog att hinna ordna sig det här också!
 
Nu är i alla fall biljetterna och informationen kring min egen monolog "Lyckligare nu" ute och ni som vill höra min personliga resa ut ur alkoholismen kan köpa biljetter här: 
http://vasterbottensteatern.se/forestallningar/lyckligare-nu/ 
 
Det finns hopp! :)
 
Trodde kanske att jag skulle få många frågor idag men det här är förmodligen lite knepigt att prata om - för andra. Jag är i alla fall redo och ni som vill får chansen att lära er mer om ni kommer på föreställningen. Nu ser jag den som servicearbete och kanske kan jag hjälpa andra? Hoppas det! 30 föreställningar ska det bli under våren och jag tror att den kommer att passa bra även på konferenser och för företag som vill ta tag i problematiken. 
 
Annars har det mest varit julstämning idag! Sååå hääääärligt! Började i och för sig redan igår kväll med "granfejden"... Haha!
 

Jodå, den kom hem till slut! Granen alltså. Hur maken kom in i paketet vet jag inte... 

I afton lagade jag en stor gryta fisksoppa. Oskar och Lisa kom äntligen hem för julledighet (<3) och vi hade bjudit även Lisas familj på middag innan vi skulle åka till Kusmark för årets konsert med David Lindgren m fl.  


Dukat och klart! Sedan glömde jag fotografera... Haha!


Fina Eva och Joa framme i Kusmark!


Kyrkan badade i ett rosa ljus och där stod två av mina favorittjejer Anna som satte ljuset och Sofia som var hennes "bitch" ikväll. Jag tror att jag är deras "överbitch" eller åtminstone den äldsta... Mamma-Bitchen?


Rena Lyxen att Anna också fixat en bänkbokning! Det är ju så roligt att sitta tillsammans och få njuta av att de två första ungdomarna är hemma! Imorrn kväll kommer Emilia och Abbe! Längtar! 


Fullsatt kyrka och David och hans fru Kristina drog igång tillsammans med favoritmusikerna Mattias och Tobias Kågström, Andreas Granlund och Peter "Löwe" Löwgren. Och körade gjorde finaste Mia Sommar och Linda Grenholm. Höööööööög klass på allt! 


Snyggt! Anna hade gjort ett kanonjobb med ljuset och Nogge fixade ljudet suveränt. Allt blev bara så bra!


Soloframträdanden och duetter!


David i rakt nedstigande led? 


Helt underbart när alla bildade kör och sjöng magisk stämsång! Mmm...


Svängigt medley med brudarna!


Kristina har en klockren pipa även hon! Och hon är gravid. När jag var så där gravid var jag tjock och bred som en lagårdsvägg... Hon såg helt spröd ut med en liten kula framtill. Olika falla ödets lotter... Haha!


Snyggt som tusan och roliga arrangemang på bra låtar! Själv blev jag så lycklig över att få höra "Fairytales of New York" som jag älskar!


A lot of joy!


Och hela kyrkan badade i härliga ljusbilder!


Fina familjen!


Och fina Oskar som gled in från höger... Haha!


Stående ovationer och extranummer! Underbart fin konsert och massor med tack till alla medverkande! Jag blev ännu lyckligare nu! :)


Fina David pratade med fansen och skrev autografer efteråt. Bra jobbat!


Och lika nöjda var Lisa och hennes mamma Eva! Så roligt att få vara tillsammans ikväll!

Granne med kyrkan stod den här fantasifullt gjorda granbocken och den fick också bli slutbild för dagen! Nöjd som tusan efter en fin kväll och nu längtar jag bara tills jag får hem nästa barn! Det kommer att bli en magisk jul... :)
 
Börjar dock morgondagen med begravning då min morbrors fru hastigt gick bort i cancer... Så ledsamt! Men både jag och syrran konstaterade att det ändå är väldigt roligt att få träffa alla kusiner. Synd bara att tillfällena ofta är lite tråkiga. Men vi balanserar upp det här med att gå på barndop på lördag så dagarna är en spegling av livet! "It goes on" och vi bör göra det bästa av varje dag! Det bästa jag kan göra just nu är dock att gå och lägga mig... Sov gott! :)
 
 
 
 
#1 - - Kågis:

Tack för jättefina kommentarer! Vi hade otroligt roligt och det var tre underbara konserter. Liten notering bara - Andreas heter också Grenholm i efternamn, han är Lindas bror ;)

Svar: Jaaaa! Självklart!! Jag vet ju det... Ändrar och skickar ännu fler Tack! Kram!!
Monica Lindgren