Lördag och bröllop!

Tidig start då vi vaknade av åskans knallar redan före sju och kastade oss upp för att dra ut kontakter till all teknik. Sedan var det lögn i... att somna om så jag var trött hela dagen men hade som tur var massor med roliga saker på agendan! Vi började med bröllop i Bureå!
 

Och här har ni bru... Nej, fotografen! Det var våra äldsta kompisars son som gifte sig och naturligtvis skulle maken fotografera brudparet!


Här har ni dem! Viktor och Elice! Så fina och så glada - och så lugna! Jag tror nog att vi var mer hispiga när den dagen inföll.


Lyckliga! Det här är stort och vi hoppas ju givetvis att vi får vara med om fler vigslar framöver. Inte för att man behöver gifta sig men det är bara så fint och högtidligt! Och kärleksfullt!


Maken jobbade på och han är bara så bra! Ja, det kan jag säga utan att ha sett bilderna! Men nu undrar ni väl om jag inte tog någon selfie? 


Självklart! Haha! Jag är bara för barnslig... 
 

Till slut var det bara en stunds eftertanke kvar innan det var dags för dem att gå och förbereda sig!


Utanför kyrkan började gästerna anlända och här har ni Viktors fina pappa, mamma och lillasyster Lisa! Kanske var nervositeten störst hos mamman men jag har full förståelse. Jag kommer att vara likadan! 


Och här gör de entré i kyrkan! Hela släkten var laddade för bilder och film!


Och det gick alldeles utomordentligt bra! Inte en stakning och båda sa ja och läste löften och kysstes på slutet! <3


Flera sånginslag och här är det mamma Marika som filmar!


Lyckliga och otroligt fina!


In gick två ungdomar och ut kommer...


...Man och Hustru! 


Risgryn och såpbubblor och gratulationer och kramar! 


Mammorna är alltid värst... Haha! Nej, jag var nog den värsta som delade ut själva bubblorna... men det är ju så fint!


Grattis till er båda och Lycka till med livet och allt ni tar er för tillsammans! Ni får ett par visdomsord på vägen som man kan ta till när man inte är ense. Jodå, det händer nog alla!  Fråga er själva "Vill jag ha rätt eller vill jag vara lycklig?". En del saker är bara inte värda att bråka om. Det finns mycket annat man kan lägga energi på... Livsnjutning är inte fel! 

Resten av helgen får jag fortsätta med i nästa inlägg. Jag ser ju TV också... Haha!