Barcelona 3 - Över ån...

Den här dagen kan väl kännetecknas av fel väg... Jag har ju "skrytt" om mitt fantastiska lokalsinne och att jag kommer ihåg var allting ligger i den här stan... Det kan man väl säga att jag nu har fått äta upp! Haha! Vi har med andra ord pratat och gått och helt plötsligt kommit åt helvete fel... Men vi har fått ganska mycket motion! Började denna underbara dag med att gå till stranden!


Passerade en av många fantastiska konstverk längs strandpromenaden. Och för er som vet var den här hummern står så kan jag säga att vi bor en kort bit väster om den.
 

Den här skulpturen är också en av mina favoriter! Lika crazy som kvinnan som tidigare stod i Nordanåteaterns trappuppgång men som nu fått en undanskymd plats bredvid Campushallen...


Måste också visa att vi är vid Medelhavet och inte bara i en storstad. Idag visade sig den här stan från sin allra soligaste sida! Man kan tro att vi är inne i juni!


På plats på stranden! Och dit tog vi oss på en gång! Raka spåret! Vi måste ha drabbats av nån sorts högmod när vi skulle tillbaka... Haha!


Underbar sandstrand! Port Vell längre bort.


Så här såg det ut! Vi låg så fint och runt om oss sprang 127 försäljare av saronger, massage, vatten, öl, kokosnötter och mosquitos (nej, mojitos, men han sluddrade...). Alla måste ha haft sin försäljning koncentrerad till den lilla plätt där vi låg. Åtminstone kändes det så... Vi har nekat massage tills jag till slut var tvungen att ta fram "arga rösten"... NO!!!!


Man låg ganska bra! Och här hade Anna varit och köpt kycklingwraps med avokadoröra... Men så himmelskt gott!


Hon tog också ett dopp efter maten - fast att jag sa att hon kunde få kramp...
Hon lyssnar inte på mig... Haha!


Ja, jag badade faktiskt också! Det ser ni ju själva! Och tjuvdoppade mig senare trots att jag inte fick bada med mitt operationssår... Jag överlevde dock och benet sitter kvar!


Gott kaffe hade de också i den lilla strandbaren! Men dricker man ett par flaskor vatten och lite kaffe så börjar det trycka på... Dags att ge sig av hemåt men andra ord! Det var här det började skita sig... Haha!

Vi gick och gick och gick... Jodå, vi hade karta med oss men det måste ha varit nåt fel på den. Jag tyckte heller inte att den behövdes eftersom vi har lokalsinne som en brevduva... Nu händer det väl också att såna flyger fel? Haha! Ja, vi gick en o-nöööööödigt lång väg för att komma tillbaka. Så lång att vi nästan tänkte ta en taxi för att hinna på toan. Då dök räddningen upp:

Havanna Club! WC för två pers = 1 Euro! Rååååååvärt!!! Sedan kunde vi lugnt och fint gå raka vägen hem. Såååååå lyckliga!

Tog en siesta, piffade till oss och gav oss ut igen! Nu blev det en tur ned till vattnet igen och området kring shoppingcentret Mare Magnum. Åt vilket håll vi skulle gå?

Ja, men ditåt! Första gången vi var överens! Även med statyn i bakgrunden!

Ja, det kryllade av fisk och måsar precis som förra gången!


Och här hade gubbklubben ett stilla årsmöte!


Framme! Havet låg som en spegel... :)

Efter lite shopping blev vi hungriga och tog plats på terassen. Underbar utsikt men vi beslöt ganska snabbt att vi INTE behövde åka linbanan! Vi har ju ändå varit upp i tornet i Sagrada Familia! Det måste räcka långt! Även om det var kort! Haha!

Lätt rosa och väldigt nöjd med dagen!

Här fick vi in makalösa hamburgare! Riktigt bra mat hela dagen! Anna funderade dock på hur hon skulle attackera burgaren utan att den skulle falla i bitar...

Mat och prat, kaffe och ännu ett besök på det vi nu kallar damrummet! Ja, vi har blivit lite mer väluppfostrade... Lite... Sedan strosade vi runt i butikerna ända tills de stängde vid 22... Nån ska ju vara sist också!

Det blev alltså solnedgång på hemvägen!


Och jag fick chansen att testa mina snurriga blixtbilder...

På väg hem över bron!

Hej då hamnen! Ses imorrn!
 
En fantastiskt härlig sommardag i Barcelona! Nu ska vi lägga oss i sängen och spela lite Wordfeud! Vi har sååååå roligt tillsammans!

PS. Behöver jag tillägga att vi gick fel även på hemvägen? Näääe, då säger jag inget! Haha!