Hit och dit...

En "ärendesdag" där jag åkt runt för att hämta, inhandla och lämna prylar! Tog hela eftermiddagen eftersom jag avslutade med matshopping! Man är ju inte direkt ensam om det en fredag eftermiddag...
 
Det har också ramlat in ett par uppdrag i januari och har även fått mer förfrågningar på Mens Night 2! Kul! Men nu ska vi först spela klart den här hösten! Ni som inte köpt biljetter i Skellefteå ännu - passa på! Bara en dryg månad kvar innan vi kör igång! Ni vet väl att man kan välja biljetter både med och utan mat innan föreställningen? Jag föredrar ju med mat - men så vet jag ju att det är en kanongod tallrik man får. Och jag älskar ju mat! Också!


Ikväll testade vi något nytt! Lagade Marulkskinder som jag köpt från www.brobergsfisk.se Oj, oj, oj så gott! God smak, fast i köttet men inte lika "trådig" som filén. Jag saltade och pepprade (och lite socker) ett par timmar innan tillagningen och sedan var det bara att steka! Till detta gjorde jag ugnsgratinerat potatismos med Västerbottensost och en röra på tomater, schalottenlök, soltorkade tomater, olivolja, balsamvinäger, salt, peppar och socker. Fisken ligger också på en bädd av sekundkokt bladspenat. Mmm... Det här kommer vi att äta fler gånger! Håkan Broberg! Jag vill ha mer kinder! Bara att leverera!


Ja, ni ser ju! Nöjd och glad med tomma fat! Det är faktiskt mer sällan som jag är riktigt nöjd med det jag själv lagat men det här var både enkelt och väldigt gott!


Nu är kaffet klart och vi ska avnjuta en av "Mina magiska bakverks" fantastiska cupcakes som jag hämtade idag! Varför jobba ihjäl sig med dessert när man kan stötta lokala småföretagare! Du är fantastisk Linda! Men sluta slå mig i Wordfeud... Haha!
 
Ha en fin kväll alla! Nu ska vi slappa i soffan och ladda för morgondagen!