Mysig söndag!

En riktigt skön ledig dag där jag både hunnit pyssla hemma och umgås! Ställde faktiskt väckningen imorse för att inte sova bort hela dagen och kanske komma in i en normal dygnsrytm igen. Jag är ju som bekant vääääldigt förtjust i sovmorgnar...

Lite morgonmys med sen frukost och hinkvis med kaffe, lite plock här hemma och sedan ner på stan där jag skulle träffa Lisbeth för en fika! Och jag träffade inte bara henne. En av de första jag stötte på var den här söta damen:


En glad liten Elsa som var ute och fikade på Waynes! Ni kanske ser vem som rår om henne? Inte?


Kolla munnen! Densamma som pappa John Bakke - TV4:as reporter i Skellefteå! Kul att träffas!
 
Och Lisbeth ville inte vara med på bild så jag gjorde henne till ett litet konstverk! Hon är ju bara världens sötaste! Jag blir glad bara jag tänker på henne!

Ja, jag gjorde ett på mig själv också! Ibland är det kul att sitta och larva sig med Photoshop! Jag kan faktiskt inte mycket mer än kurvor och lasso men idag gav jag mig in på oskärpa. Passar kanonbra när man har några år på nacken... Inte en rynka! Haha!

Vi satt och surrade länge! Jättemysigt och gott eftersom jag blev bjuden på både surdegstoast och en liten kaka! Nu säger ni säkert att det inte finns några små kakor på Waynes men vi delade faktiskt... Tusen tack för en trevlig och avslappnad pratstund! Det här måste vi göra om ofta!

När jag kom hem började jag med att ta hand om mina stackars blommor. Rensade bort gamla blad och bytte lite krukor. När jag hade gjort det tog jag fram adventsstakarna i fönstret och tyckte plötsligt att det var lika bra att byta gardiner också! Så nu har jag helt plötsligt gjort advent här hemma!


Inga tomtar ännu men det kommer väl under veckan! Förr tyckte jag alltid att det var så roligt att julpynta men nu tycker jag bara att det blir för mörkt - och då har jag ändå tänt ljus överallt! Tror att det beror på att det är så svart ute när vi inte har någon snö... Men nog ska den komma!

Det positiva med att sätta upp julgardinerna är dock att vi närmar oss julen då hela familjen återigen blir samlad! Jag började längta så mycket efter barnen att jag fick lov att skicka lite glada och kärleksfulla mess till dem båda! Det ska bli sååååå oerhört roligt att vara tillsammans allihopa! Det är väl egentligen också det enda jag önskar mig till jul - och just nu ser det ut som om jag ska få det jag vill! Nice!