Kroatien igen!

Ikväll har jag gått en underbar långpromenad i regnet! Det var faktiskt skönt och jag mår bättre när jag har rört på mig. Under vägen så gick jag och tänkte på vår förra resa till Kroatien som vi gjorde hela familjen för tre år sedan. Den var också magisk men vi hade en hel del regn! Så mycket hade de inte haft på 30 år! Haha! Men jag minns ändå bara allt roligt och hur mycket vi skrattade åt detta regnande... Nu gillar jag ju solen betydligt mer men vi var där i två veckor då vilket gör att man är mindre stressad.

Här ska ni få några smakprov från guldställen på vår förra resa:


Zadar! Underbar ort där vi bodde i fyra dagar bara 15 meter från havet!


Nej, det blåste inte alltid så här ligger jag och Oskar i det klara vattnet och flyter...


Ni som åker dit måste besöka gamla stan och strandpromenaden där man gjort en vattenorgel som var helt fantastisk! I trappstegen har man borrat olika hålrum så när vattnet flyter in bildas ljud eller musik - som valläten. Rogivande och otroligt fint i solnedgången! Här kunde man sitta läääänge!

Och anledningen till att vi också var där på kvällen var den stora solfångaren som försörjde hela gamla stan med ström och som vid mörkrets inbrott också började lysa!


En jättecirkel som växlade färger och utseende lång tid! Såååå snyggt!


Men det regnade ju också! Som om himlen öppnat sig! Häftigt!


Och en av de värsta dagarna åkte vi upp till Nationalparken Plitvice som verkligen också är värd ett besök. Där kan man gå runt på olika vandringsleder och se massor med olika vattenfall! Av praktiska skäl valde vi den kortaste på två timmar:


Ja, ni förstår! Vi var genomsura trots de inköpta regncaperna! Men skrattade nog hela vandringen!


Vi besökte också den fina stan Split och körde runt en hel del första veckan. Den andra tillbringade vi på ön Brac, och orten Bol. Kanonfint!


Och jag älskar den här fina bilden av barnen! Här fanns det också gott om katter - men till skillnad från Dubrovniks husdjur så hade dessa också ett hem!


Men mitt under en dag på stranden kunde himlen öppna sig igen! Det var bara att packa ihop och ila hem! Behöver jag säga att det var uppförsbackar även här? Haha! Det är kuperat överallt i det här landet - men det gör det också så otroligt vackert! Alla gav dock inte upp:


Den här mannen drog liggunderlaget över sig och hoppades att det skulle gå över... Det gjorde det tyvärr inte!


Sista dagen! Veckan efter midsommar 2009 med hela familjen!

Ja, det här blev verkligen gamla nyheter men jag var tvungen att titta tillbaka eftersom jag blev så nostalgisk! Hit vill jag åka igen! Och igen! Och i och med denna tillbakablick blev jag också på bättre humör! Skönt! Regn behöver inte alltid betyda att man surar ihop! Och reseupplevelser kan man leva på länge! :)