Glädje i stressen!

Oj, vilken dag det här blev! Tidig, hektisk, galen, stressig, tröttsam - men också så rik på glädjeämnen! Och det är härligt när det bara är dessa man kommer ihåg när man nu landar för dagen! Inte färdigjobbad - men hemma!
 
Startade med att sova lite för länge och därför stressa igång för en resa till Luleå med Oskar och Lisa! Vi packade bilen mer än full och åkte iväg till det som ska bli Oskars nya boende den här hösten, lastade ur, åkte till gamla lägenheten några vändor för att hämta mer prylar och packade in allt! Jobbade på och tog oss bara tid för en kopp kaffe!
 

Ja, här har vi lyckats få igång Mocka Mastern och t o m kommit ihåg att ta med kaffefiltren!
 
Oskar var mest nöjd med att internetuppkopplingen fungerade! Nu kan vi lämna honom med gott samvete! Haha! Fula tapeter och kanske inte den mest hotta lägenheten men ljus och fin! Och det blir nog bra när han packat upp och fått in alla saker ordentligt! Ett stort plus var:
 
Balkongen! Bättre utsikt än från den förra lägenheten och möjligheten att gå ut för att ta en kopp kaffe i solen! Skööönt!
 
Sedan var det bara shoppingen kvar! Jag lämnade familjen på Storheden och åkte in till stan för att hämta lampor på Lagerhaus. När jag kom tillbaka var det bara att lösa ut gänget i kassan... Jeeeeezus, vad grabben handlar mat! Underbart att han prioriterar hemlagat! Och maken hade fått med sig en påse från Biltema så han var också nöjd! Han betalar också själv vilket är en klar fördel... :)
 
På Willys var det tyvärr mamman som fick öppna börsen... Men jag hade valt det själv och var inte sur på riktigt! Tycker det är bra att kunna hjälpa till med den stora bashoppingen! Men vi hade ju packat in prylar som skulle hem till Skellefteå plus alla lampor som jag köpt så därför blev det tight när vi fyllde på med åtta matkassar...
 
Tur att man kör så att man får den bästa platsen! Haha!
 
Nej, sedan sa vi hej då och det känns i hjärtat när man fått ha hemma sonen så länge... Men nu kommer Lisa att jobba en del i Skellefteå och då antar jag att vi får besök fler gånger i sommar trots att Oskar ska jobba i Luleå! Det finns många fördelar med fina flickvänner! :)
 
Vi hann i alla fall precis hem för att värma en fryst pizza i ugnen och kasta oss iväg på jobb båda två. Jag hade lejt in ett helt fotbollslag ikväll och hade ingen aning om vad det var för killar jag skulle få - men jag hade inte behövt oroa mig... Vilka grabbar!!! Jag blev såååå imponerad! Arbetsvilliga, trevliga, artiga, alerta, effektiva, lösningsinriktade, gulliga, roliga... Ja, listan kan göras ännu längre och de gjorde en fantastisk arbetsinsats! Jag är så vansinnigt nöjd och glad över allt vi hann! Om det här gänget är lika tight på plan så vinner Bastuträsk serien!
 
Inga problem nånstans! Händiga som attan allihopa!
 
Snickrade, skurade, bar prylar och hängde lampor! Man blir glad!
 
Och här fångade jag barnens kusin Victor i en paus. Bra jobbat och så kul att träffa er i arbete!
 
Här sätter man sista skruven eftersom skivorna tog slut men vi hann nästan allt och det var mer än jag trodde! Bra jobbat alla fina killar och stort Tack för att jag fick förmånen att samarbeta med er! Jag frågade också om man fick ta med sig dem hem men det skulle ha kostat... Måste ändå fundera på om det inte är värt det!
 
Därför är jag så otroligt nöjd med dagen! Mycket har blivit gjort och jag är så glad! Nu ska jag sätta mig och börja skriva ut manus till morgondagens läsning då vi ska sparka igång Mens Night 2 med hela produktionsgänget! Ska också bli roligt men just nu längtar jag efter sängen! Bra dag! Sov gott alla!