Snorbra?

Man undrar ju var uttrycket "snorbra" kommer ifrån? Inte tycker jag att det är särskilt bra idag trots att det rinner floder ur min allt tjockare näsa... Vaknar och känner mig mer förkyld än sist men tror att det beror på att "ondskan" är på väg ut ur kroppen! Jag är ju en obotlig optimist så jag kan inte tänka mig att det här ska fortsätta någon längre tid! Jag åkte t o m på träningen igår och det var faktiskt skönt att anstränga musklerna lite! Man kan ju inte ligga sig i form...

Att vara sjuk har jag förresten inte heller tid med. Ska ju jobba i Lycksele på torsdag kväll och åker sedan till Göteborg på fredag. Vill absolut inte vara sjuk i helgen då vi har så mycket att göra, jag och dottern! Och jag vill verkligen inte vara sjuk när jag ska jobba eftersom ett bokat jobb ändå måste genomföras! Enda anledingen att utebli är eget dödsfall och dit har jag verkligen inte kommit ännu! Ställde dock in mitt trevliga lunchmöte eftersom det knappast räknas som bra att det rinner snor i maten! (Usch, vad äckligt det där lät!) Ska ägna dagen åt att skriva i min ensamhet. Det tror jag blir bra eftersom hushållsrullen är min ständiga följeslagare...

Jag återkommer garanterat under dagen men ska nu dricka lite hemmagjorda droger med ingefära, honung och gurkmeja! Ja, varmt vatten också... :) Tror att det blir snorbra!