Sursataväder!

Inge' kul ute! Okul väder. Eller kul oväder. Eller nåt'. Sursataväder tror jag är den rätta benämningen! Hade hoppats på uppehåll eftersom jag måste klippa gräset ännu en gång. Men det kanske är lika bra att löven fått falla färdigt så att man får mylla ned hela skiten i gräsmattan! Haha!


Skitbild! Men det är ju en sån dag...

Nåja, jag är inte på dåligt humör om någon trodde det. Hade bara hoppats på att få göra lite saker utomhus! Nu blir det jobb här inne en stund och sedan iväg på lunchmöte och kanske hemskjutsning av pappan! Han mår bättre och börjar vara lite less på att vänta på en tid på öron. Vill hellre hem och jag kan förstå honom! När man börjar känna sig piggare är lasarettet inget kul ställe att vara på. Alla är ju sjuka...

Har fått ett roligt uppdrag som jag också hoppas få förbereda idag. Jag ska sitta med i en panel och ge feedback till en företagare tillsammans med andra åt Connect Norr och det känns väldigt inspirerande! De gör "språngbrädor" till företagare där man får presentera sin affärsplan och sedan få feedback från andra för att utveckla sitt företag och det har jag själv funderat på att göra. Nu får jag chansen att se hur det går till och ska försöka göra mitt bästa för att ge respons utifrån mina erfarenheter. Kul!

Jag kanske inte är den mest erfarna företagaren men när jag tänker efter så har jag jobbat åt mig själv i över tio år och det är ju ändå ganska bra! De tre senaste åren i mitt alldeles egna företag och så länge jag överlever kan det ju inte gå så illa! Jag väntar dock fortfarande på det berömda klippet där jag ska bli rik! Haha! Men det lär nog dröja... Hittills har jag i alla fall väldigt roligt och det är ju kanske det viktigaste här i livet!

Nu måste jag dock sluta att blogga och fortsätta att vara företagare!