Oh my God!

Det finns saker som gör en glad och sedan finns det saker som gör en så superglad att man bara måste skrika högt! Det senare är inte sällan förknippat med att det går bra för barnen och så är det även idag! Emilia har fått förstahandskontrakt på sin lägenhet i Göteborg!!! Det innebär att en "stordjävlasten" föll från både hennes och våra hjärtan! Vilken lycka!


Äntligen får hon ta tag i renoveringen av sitt utmärkta boende! Så här såg det ut när jag åkte ned i Januari men mycket har förändrats sedan dess... Hittade ingen bra bild men den här lägenheten har så mycket potential att det kommer att bli jättefint! :)

Jag har haft en klump i magen länge eftersom hon inte skulle få förlänga sitt andrahandskontrakt. Hon har budat på lägenheter men det är inte lätt att få vettig ekonomi på ett boende som kostar upp mot 1, 5 miljoner... Därför har hon också sökt hyreslägenheter och idag blev det klart att hon fick ett förstahandskontrakt i ett helt annat område. Bra, men långt från centrum. Därför ringde hon (ännu en gång) till sin bovärd som då avslöjar att de har tänkt erbjuda henne ett kontrakt där hon nu bor eftersom övriga hyresgäster har hört av sig och rekommenderat henne! Det är alltså många som har haft omtanke om vårt "lillhjärta" och det känns otroligt skööööönt! Så ett stort, stort Grattis till världens bästa Emilia som nu inte bara ordnat fast jobb som butikschef utan även ett förstahandskontrakt på en lägenhet i centrala Göteborg! Du är bara bäst och vi älskar dig så mycket! :)

Det blir alltså en kanonresa vi kommer att göra dit hela familjen i mitten på oktober! Vi slipper titta på lägenheter utan kan istället gå runt och kolla in golv och tapeter! Det känns befriande och väldigt inspirerande! Att de kommer att renovera alla badrum i hennes hus kommer nu också som ett extra plus! Ja, jag skulle kunna orda länge om det här men det är förmodligen bara vi som är så här berusat lyckliga! Haha! Life is good!

I övrigt så är jag helt slut idag! Överkörd av tåget och en massa annat som också kom i min väg... Har ändå lyckats kravla mig igång och hållit ett helt OK föredrag för supertrevliga och glada människor i en Rotaryklubb! Berättade mitt livs historia (den korta varianten) och vägen fram till den julshow som vi nu presenterar i höst! Det kändes som om det fanns stort intresse och det tackar vi för! Ett tack även för den goda lunchen som jag blev bjuden på! :)

Besökte sedan revisorn och tog en kort runda på stan men där fick jag det glädjande beskedet från Emilia och då blev det svårt att koncentrera sig på något annat... Därför var det lika billigt och bra att åka hem! :) Här har maken dragit igång lite röjning av skräp ute men jag arbetsvägrar totalt! Idag orkar jag inte dra igång någonting alls! Ska sätta mig i soffan och njuta av ledigheten en stund. Kanske blir det t o m en tupplur...

I'll be back! :)

PS. Och gårdagens rebus fick ett par rätta svar! Visst var det "F + Roger" = Fråger... Lite usel stavning men det ska vi vara lite svårt. "Frog är" var annars en bra beskrivning på vad groda heter på engelska! Måste nog börja med lite priser - om jag nu orkar fortsätta att göra rebusar... Kram och tack för svaren!
#1 - - Lennart Persson:

Kul! Har redan börjat oroa mig över barnens boende. Under tiden det blir verklighet får jag oroa mig över att det kommer dröja...

;-)

#2 - - Ola T:

Kul! Grattis!

#3 - - Monica:

Tack! Det är faktiskt hur roligt som helst! Och oroa sig får man väl göra hela livet - oavsett om de flyttar eller bor hemma... :) Men det är väl charmen med barn!