Arlanda...

Ja, det blev en irritationens morgon i alla fall... Checkade in på nätet och skrev ut boardingkorten för att spara lite tid (varför ska man egentligen det när man faktisk är ledig och har den?) Då var det klart, tänkte jag i alla fall, men då får jag se att vår flight till Göteborg är framflyttad ett par timmar utan att vi fått något som helst besked om detta. Jag ringde Falmark och det visade sig att vårt ordinarie flyg var inställt. Ogillar att vi nu sitter på Arlanda en extra stund då jag hellre hade velat komma fram till Göteborg och käka lunch med Emilia!


Nu blev det en gratis burgare eftersom vi fick matkuponger som plåster på såren, men ändå... Den var väl helt OK men vi fick lägga till några kronor eftersom vi valde ramlösa istället för starköl! Otroligt! Men starkölen ingick i ett paket... Orka!

Hur som helst hade jag ju också beställt taxi till flyget eftersom jag både är bekväm och vill spara tid (igen!). Nu hade det ingen som helst betydelse då vi fick åka med en man som körde 30(!) hela vägen! Otroligt stressande att åka så sakta! Och maken till besserwisser har jag inte träffat på länge! Något fast pris ville han inte tillämpa trots att de skyltar med detta och sedan visste han allt om storstäder, ungdomar, resor... Orka igen! Jag varnade lite om att jag var på dåligt humör p g a förseningen men han blev inte ens rädd! Haha! Nåja, nästa gång blir det bussen bara för att slippa riskera att hamna i samma taxibil! Tur att jag oftast kör själv!

Och nya datorn rymdes inte heller i min reseportfölj... Ja, ni förstår! Men nu rätar jag upp mig igen, packar ihop och drar vidare! Man kan ju inte vara sur när man är ledig! :)