And-nöd?

Vi har en ny kompis här på campingen! Hon "dyker" upp när man minst anar det och helst när man sitter och äter. Försöker tränga sig fram för att få sig en munsbit. I morse stod hon utanför dörren och ville in...


Inte ett dugg rädd! Och sekunderna senare vänder jag mig om i förtältet och vad får jag se?


Är det frukost nu?

Förmodligen är det folk som har matat dem så hon och hennes två killar springer runt hej vilt för att hitta mat. Det är både charmigt och lite irriterande... Igår klafsade hon in i tältet medan vi åt sen middag! Man blir lite förvånad! Men hon tog till flykten när vi schasade ut henne. Hade ju inte varit så kul om hon börjat flaxa omkring här inne. Eller förmodligen hade det varit skitkul...

Nu skiner solen mellan molntussarna så jag ska göra en travrad och sedan sätta mig ute och läsa! Hoppas gräsanden hittar några and-ra att besöka!