Önnesmark!

Ännu en vacker dag och jag styrde genast kosan hemöver till världens vackraste by! Ja, jag är jävig när jag skriver det här men jag skriver det ändå! :) Hjälpte mamma och pappa med lite mat och fix innan lunchgästerna dök upp. Så himla trevligt att träffas!


I ena ringhörnan: Pappas lillebror Curt och hans söta fru Kerstin!


I den andra: Pappa och han söta fru mamma! :)

Mitt emellan fanns det gott om jättegod mat! Gott kött, himmelskt god färskpotatis, kantarellsås, sallad, paj, grönsaker... Ja, det smakade som vanligt utsökt! Och efterrätten bestod av nyplockade hjortron (pappa är en värsting!), grädde och glasstårta...  Mmmm...

     
Alla pappas syskon är ganska duktiga på att prata (jag kanske har fått en släng av det släktdraget...) men är inte särskilt högljudda (det måste jag ha fått av mamma...). Skönt var det dock att få sitta så där i lugn och ro och hinna höra Curt berätta lite mer om sin karriär. Vid större släktträffar hinner man ju inte prata så ingående med alla. Och pappa tycker verkligen att det är så roligt att träffa sin bror!


Sedan gick vi ut för att svalka oss lite och naturligtvis kika på den renoverade bagarstugan. Tack vare bloggen har ju Curt och Kerstin sett en del men ingenting går ju upp mot att se allt i verkligheten. Det blir liksom helt eljest! Och fint har det verkligen blivit! Pappa och mamma blev förresten så ungdomliga och söta på den här bilden!


Men trots allt vackert fix i extrahuset är pappa ändå mest nöjd över utsikten mot sin barndoms sjö! Jo, det är en vacker vy!

Vi hann också en sväng ned till sjön för att kika på badplatsen och idag vimlade det verkligen av hemresta barn och barnbarn till folk i byn. Kul!


Här kommer grannen Erland åkande med ett helt gäng på fyrhjulingen! Det är roligt när byn lever upp några veckor på sommaren!


Hel gänget samlat på bron innan de skulle åka vidare till stugan! Själv vände jag om hem till stan igen eftersom jag nu ska dra iväg på Trästock! Tack för en supertrevlig dag med många skratt och god mat!