Måndag!

Nu börjar man känna att det inte är så mycket kvar av semestern... Det kommer lite jobbsamtal och hjärnan börjar så sakteliga återgå till någon form av kreativt läge. Men ännu är jag inte där så jag tar det som kommer - när det kommer!

Har hunnit förbi kontoret en sväng också, plockat upp lite fakturor och annat som kommit med posten. Vissa saker kan man ju inte undvika helt. Sedan har det blivit hemmastök och tvätt. Jag har svårt att koppla bort helt när jag är hemma men å andra sidan älskar jag att vara just här och ha tid över för både pyssel och njutning! Gjorde även en ny rätt till middag! Bläddrade i ett par gamla kokböcker och hittade ett recept av Fredrik Eriksson som var riktigt bra!


Jag gjorde en laxsida så fisken blev inte så vacker. Det blev å andra sidan inte grönsakerna heller... (haha!) men desto godare! Kokade potatis och morötter några minuter och tillsatte sedan sparris, fänkål, sockerärtor, lök och kokade ett par minuter till. Lite tomater, getost, crème fraiche, olivolja salt och peppar och så var det klart! Kändes väldigt fräscht!

Nu har jag tänkt mig en promenad och lite läsning. Har bara suttit vid ett tillfälle idag och det var när jag tände ljus och hade en tyst minut mitt på dagen. Kändes starkt och rätt. Låt oss motarbeta all ondska med kärlek! Ha en bra kväll alla!
#1 - - Ola T:

Du tycks vara kreativ även på semestern. Inte minst när det gäller mat.