Kvavt...

Är det kvavt eller är det kvavt? Konstigt ord förresten. Om man säger det några gånger så känns det efter ett tag helt fel... Kvavt? Nåja, det känns i alla fall som om det ska komma lite åska eftersom luften står stilla. Vi får se vad det blir.

Idag har jag varit så slö att jag nästan skäms... Gjort lite faktureringsunderlag, tömt diskmaskinen, lagat middag och gett katterna - annars bara läst och legat i solen! Skönt! Fast man känner sig som en "fuskare". Jag har nog lite svårt att göra ingenting.

Jag har hur som helst varit ensam hemma nästan hela dagen och det har varit jätteskönt! Jag behöver ensamtid ibland men när Emilia kom hem efter att ha sett fotboll i Boviken så var ju det naturligtvis jätteroligt! Hon har haft lite problem med arbetskraft och länge såg det ut som om hon skulle måsta åka hem tidigare för att jobba eftersom ingen kunde ställa upp. Idag ringde hon runt igen och den sista som svarade sa ja! Hur glad hon blev?


Så här glad! Bra studs i steget! :)


Vi firade med att grilla och äta sallad. Det kändes nyttigt och fräscht efter en så här varm dag! Och nog är det tur för bloggen att jag har Emilia hemma! Hon ställer alltid upp på bild och blir alltid snygg! Lucky me!

Efter maten tog jag en lång promenad och jag kan säga att det kändes... helt blöt i svett (jag skulle inte ha blivit snygg på bild)! Men härligt ändå att ta ut sig! Nu har jag duschat, skjutsat iväg tjejerna på fest, fått hem grabbarna från Storuman och ämnar servera dem lite rester. Själv ska jag dricka kaffe i uterummet och fortsätta att läsa min bok! Ha en skön kväll!