En utmaning!

Kvällens föreställning var en riktig utmaning! Igår fick jag höra att Johanna var sjuk och började redan då fundera på hur vi skulle kunna förändra föreställningen om hon skulle bli sämre. Att klara sig helt utan Johanna är nämligen otänkbart då hon är en så central figur i årets revy. Vad är väl ett prinsessbröllop utan prinsessa? Intet!

Man trodde ju innerst inne att det skulle gå över men vid dagens uppsjungning var hon verkligen i risig form! Nästan 40 graders feber och tjock i bröstet. Någon sång var det inte tal om så jag och Åsa fick ta över hennes partier medans hon fick vara med på scenen så gott det gick. Stackars lillgumman som är en så stark och strålande artist och sångerska! Inte lätt för henne att begränsa sig så här. Men hon fixade det! Och vi övriga fixade det! En del saker kanske haltade lite men vi klarade oss igenom med äran i behåll och jag vill ge dagens applåd till Johanna som orkade vara med! Starkt jobbat! Nu håller vi tummarna för att en natts sömn ska göra susen!

Tråkigt också att hon var sjuk idag då vi skulle gå ut och äta efteråt hela gänget tillsammans med våra respektive. Det brukar bara bli något enstaka tillfälle då vi lyckas samla alla och idag blev vi alltså lite decimerade. Ännu mer glädjande var det dock att Göran Strandberg, fjolårets magiska trollkarl, åkt upp från Stockholm för att se revyn och hinna träffa oss den här helgen!

Vi hade bokat en tapasbuffé på Los Pepes och det blev verkligen lyckat! Här ser ni nästan hela gänget samlade för en sen middag:


Kågis, Peter och hans dotter Emelie var uppe på Alvargalan för att göra en sånginsats men anslöt lite senare.


Dags att ta för sig av buffén! Ja, jag ser dig Åsa! Det var otroligt vällagat och gott och smakade gaaaanska mycket vitlök men vad gör väl det när alla äter samma mat? Imorgon kan ingen klaga på andedräkten...


En smarrig tapasblandning! De runda knytena var helt ljuvliga! Men jag blev bara hur mätt som helst! Alldeles för snabbt! Jag började också känna mig lite rosslig i rören så vi packade ihop ganska snart. Det är ju en dag imorrn också! Nu dricker jag ingefärsthe och vårdar stämbanden.


Men ingen fest utan den obligatoriska partybilden! Mats tog på sig ansvaret för galenskaperna den här gången! Tack allihopa för en trevlig kväll och ett bra jobb! Vi ses imorrn!

#1 - - M:

Hatten av för Johanna. Det är otroligt bra presterat av henne:)

#2 - - Monica:

Ja, verkligen! Hon är en hjältinna! :)