Är det redan jul?

Ja, det kan man ju fråga sig... Försökte ändå tänka mig detta när det var dags att åka upp till Piteå för att tillsammans med Åsa jobba fram vår nya föreställning som ju är en Julshow. Det varma vädret gjorde väl att idéerna kanske inte blev så julbetonade men fy fanken så roligt vi har haft idag!!!

Jag är fortfarande så lyrisk över att få jobba ihop med en kvinna och en arbetskamrat som passar mig som handen i handsken! Vi pratar om allt, peppar varandra, spånar idéer, äter, pratar, dricker kaffe, skrattar, har kul - och får samtidigt arbete utfört! Otroligt att man kan ha så kul på jobbet! Förutom att skriva och planera hann vi också med en långpromenad med hennes hund Alma!


Fina Åsa! Så här vackert är det vid promenadvägen in mot stan!


Och är man hund stannar man och nosar på allt!  Fin grillplats!


Mera vatten och båtar längs med "Kärleksstigen" som det här stråket heter.


Åsa bor i närheten av det gamla sinnessjukhuset "Pite 55" som numera är konferensanläggning och hotell. På baksidan finns också utmärkta restaurangen "Furuborg" dit vi gick för att äta lunch.


Snygg tavla i entrén! Och lunchen var kanongod! Wokad kyckling med grönsaker!


Men jag och Åsa är ju också rivaler! Fredag 26 augusti kl 18.00 kan ni se oss mötas i Kockduell på Matfesten så vi är inte bara goda vänner... Men vi har olika taktik. Jag lagar mig i form och Åsar vilar... Nog gafflat om detta. Vi får se hur det går! Även om jag ju tror att jag vinner! Haha! (Det är min blogg Åsa!)

Hur som helst har vi både skapat och ägnat en del tid åt planering. Julshowen ska igång i Piteå redan 11 november och i Skellefteå fr o m 24 november. Vi har bokat en del tider och lokaler och känner att vi har en väldigt rolig, gemensam höst att se fram emot! Först ska vi spela Mens Night på turné i bl a Umeå och Luleå och sedan är det dags för julen och den showen ska vi göra tillsammans med bästa Kågis! Nästa möte blir på torsdag så det gäller att renskriva en del idéer innan dess men det är kul att vara igång igen! Tack för en kanondag Åsa!