Bra fredag!

Det blev en riktigt bra fredag. Möte med revisorn angående revybolaget som nu kommer att läggas ned. Känns kanske lite tråkigt men vi är inte särskilt deppade i nuläget. Om revyn återuppstår i framtiden så har vi ju egna bolag som kan driva den och att ha ett företag igång som bara ska vara vilande men kosta pengar känns inte särskilt lönsamt...

Vi har däremot en hel del saker som vi ska ta itu med. Många delar som ska avslutas och förrådet som ska flyttas. Men det är bara att hugga i. Det är tur att vi är lika goda vänner som vanligt! Allt blir enklare då!


Kamraterna i företaget! Här i köttesoppesvängen!

Gick en sväng på stan efter mötet och inhandlade en ny handväska. Eller två. Jag kunde inte bestämma mig så jag ska provpacka idag och se vilken som känns bäst. Stor eller liten är frågan. Köpte också en ny ögonskgga som jag ska testa. Riktigt nödvändig shopping! Haha!

Sedan blev det mathandling och mera möte. Sedan gjorde jag något man sällan gör - och i synnerhet aldrig på en fredagkväll - jag hälsade på några goda vänner utan att ha ringt innan. Maken jobbade kväll så jag var gräsänka och valde att chansa lite. Det blev en jättetrevlig kväll, särskilt som våra andra komppisar också var där och hälsade på! Ja, jag kanske trängde mig på men det kändes inte så. Vi har ju umgåtts i över 25 år och då kan man vara lite spontan. Jag tycker faktiskt att man är spontan alldeles för sällan. Det blir ofta att man degar ned sig i TV-soffan och när man väl hamnat där så blir det inte så mycket mer. Goda vänner är värda guld och ska vårdas ömt! Tack för kaffet och en trevlig kväll! :)


Goda vänner! Så här såg det ut när vi var ute och åt senast! Då fick maken
också vara med!

Nu väntar en riktig kalasdag. Brorsan fyller femtio (ja, han är mycket äldre än mig, jag är ju född -62...) och det ska firas med en utedag med alla barn i Erikslidsbacken och sedan smörgåstårta i eftermiddag. Kul! Nu ska jag leta fram åkmadrassen och täckbyxorna! Kanske borde jag också ringa försäkringsbolaget (haha!) men jag lovar att inte åka alltför häftigt! Ska bli kul att träffa alla!
#1 - - Christine:

Känner du Carina?????

#2 - - Monica:

Ja, vi har varit vänner jättelänge och umgåtts med våra familjer i över 25 år! Underbara människor! :)