Barca 8 - Shopping

Äntligen blev det vardag igen så att affärerna öppnade! Emilia var hur pigg som helst imorse och redo att ge sig ut i vimlet! Själv vaknar jag till flera gånger varje natt av att sängen knakar som ett jordskred när jag vänder mig... Måste försöka ligga mer stilla med andra ord. Vi började med att gå en runda i affärer och båda barnen hann ganska snabbt få med sig var sin påse! Men det tar på att shoppa så vi tog paus för en paella till lunch.


Riktigt gott även om det kanske inte var någon höjdare. Träffade dock ett trevligt äldre par från Kalix som satt vid bordet bredvid. Världen är ofta ganska liten... De var ute på en nästan tre månaders tur med husbilen och bodde på en camping ovanför Camp Nou. Ganska behagligt pensionärsliv!


Sedan gick vi in på marknaden vid La Rambla som var helt enorm! Där fanns allt i matväg! Till och med saker man inte ens skulle vilja smaka...


Och hur mycket folk som helst! Här ser ni chokladpralinerna!


Gissa vem som handlade?


Torkade frukter!


Fisk och skaldjur!


Eller varför inte ett grishuvud? Grisen såg lika ledsen ut som noshörningen från igår men den här torde vara ännu mer deprimerad eftersom den inte heller levde längre...


Parmaskinka i mängder såg mer intressant ut!


Och vad är det här? Flådda harar? Såg direkt osmakligt ut om än de säkert smakar bra när de är tillagade. Hare har jag ju ätit med hagel som enda bismak...


Värst var väl ändå komagarna! Blä!


Och fårskallarna! Obehagligt med ögonen! Till höger om dem ligger hjärna... Vill man inte gärna äta!


Nej, vi satsade på frukt istället och köpte färsk ananas! Gott och fräscht! Sedan delade vi på oss och grabbarna gick ned till hamnen medan vi forscherade affärer. Medans Emilia var inne i en av alla dessa småbutiker tog jag en bild på porten mitt emot.


Visst var det Jesus som drev ut månglarna ur templet? Undrar vad han skulle ha tyckt om att hamna mitt i en shoppinggata?


Till slut hade vi tagit oss ned till hamnen och där satt grabbarna och njöt i solen! Jag tror att de hade en mer avkopplande dag...


I vattnet nedanför kryllade det av fisk och de blev alldeles exalterade när någon kastade ner popcorn... Måste vara stadsfiskar! Haha!


Efter en glass var det dags för mer shopping. Mare Magnum är det stora shoppingcentrat nere vid hamnen och det ser ut som ett rymdskepp med spegeltak på insidan. Ser ni Emilia inne i M:et?


Vi fick sällskap av Oskar och Ulf ett tag och maken var nära att köpa ett par turkosa byxor! Haha! Nej, troligen inte va! Ett par kassar och lite Starbuckskaffe senare gav vi upp för idag! Grabbarna gick hem och jag och Emilia som kommit in i andra andningen gick en repa till på stan innan det äntligen blev vila!


Tack och hej! En riktigt bra dag det här också!