Djävla björklöss!!!

Vi har gott om lövträd på tomten. En halv skog nästan. Mycket löv. Många löss. Behöver jag säga mer?

 

I går skulle jag sätta mig i solstolen på baksidan och Oskar kommenterade: Du har löss fulla tröjan... Ooouuupp igen och ser att hela framsidan på min t-shirt är grönprickig. Vid en närmare titt så var hela solstolen (även baksidan) täckt med små gröna djur. Blä! Inte för att jag tycker att de är särskilt farliga men det är ju för fanken vår altan, vår tomt och i synnerhet MIN solstol! Och det är äckligt med många smådjur på samma ställe!

Idag bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och började dagen med att vattna alla torkade uteblommor och sedan spola altan, stolar och intilliggande björkar! Kände mig ungefär som en i Ghostbusters! Jag spolade i och för sig mina nytorkade fönster till uterummet men inte ens det kunde få mig att sluta. När jag väl var klar ramlade jag över några kassar med blommor som inte var planterade så jag tog itu även med dem, och sedan kände jag lunchkurret i magen så jag lagade lunch, och på vägen ut hittade jag lite bråte som jag bar bort men sen: Solstooolen! Min! Ensam! Skööööööönt!

Och när man sitter stilla tänker man så bra. På allt som är ogjort. Så min dag slutade på jobbet där jag hann avverka några saker som bara måste göras. Sedan möte och mycket sen middag som bestod av varma mackor halv nio... Helvetet så hungrig jag var!

Imorrn börjar jag och Åsa repa vår nya show! Ska bli så kul! Och nu är jag trött och ska försöka lägga mig tidigt. Måste bara ut först och se om lössen är tillbaka...


Solstolar - lusfria!


Men närmare skogen är dom djävlarna kvar... Kriget fortsätter!

#1 - - KARIN:

Nu gick det bättre att komma in på din blogg Monica! Du har löss jag har he...tes mycket mygg. Dom kom minst 2 veckor för tidigt, en mil väster om Jörn

till Granbergsträsk där jag har min stuga. Lycka till med showen. När och var får man chansen att se den?

Kram Karin

#2 - - Monica:

Hej Karin!

Du kan börja med att åka till Lycksele 4, 11, 18 september då vi ska spela på hotellet som säljer hela paket. Sedan blir det rvidsjaur, Kramfors mm. Vi hoppas kunna komma till Skellefteå men kanske inte förrän nästa år. Hoppas vi ses! :)