Vilojuldag!

En riktigt skön dag i hemmets lugna vrå! Mycket behagligt och väldigt välkommet! Vi har småpysslat och småätit (lammfilé mm...) och kollat lite på klapparna som vi alla verkar vara väldigt nöjda med! Dottern sitter och degar i fåtöljen i nya älsklingsplagget, maken läser i fåtöljen och jag och sonen sitter just nu vid var sin dator. Vi gör med andra ord som vi vill idag och njuter av tillvaron!

Det blir ett kort inlägg idag och det gläder mig också att jag har rekordlåga besökssiffror. Det betyder att alla människor har fullt upp med att vara tillsammans med sina närmaste de här dagarna! Not bad! För att glädja de som dock tittar in här publiceras en läsarbild från Lövånger på årets absolut fulaste julgran! Familjen har gjort sitt yttersta för att hänga dit bollar och glitter men det kan fanimej inte ha varit enkelt när det knappt fanns några grenar... En riktig nitlott som med all säkerhet kommer att åka ut vilken minut som helst! Vi önskar i alla fall en god fortsättning på julen!


Denna "hatthängare" måste väl gå under beteckningen "fulgran"...
#1 - - Ola T:

Eller kanske furgran..?

#2 - - Monica:

You did it again Ola!

#3 - - Moa (Olas dotter):

... eller kanske rent av en furugran? (Nej, jag förstod inte att pappa hade dragit samma vits. Då skulle det väl ha stått ett "u" där? :p Jag trodde han menade något med en väldigt påpälsad gran)



Tillägg: Pappa tycker att jag måste förklara det. Pfft. Han förstår inte vad jag menar. Jag menade alltså FUR = PÄLS. Påpälsad, alltså. Långsökt? Ja, men jag är ju min fars dotter. Nu ser du hur vi har det när vi träffas ... Det fullkomligt haglar såna här så kallade vitsar ...

#4 - - maria:

Bättre en fulgran än ingen gra, men den var jä-ligt ful, så ful att den nästan blir fin...God fortsättning:)

#5 - - Monica:

Haha Moa! Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet... Jag analyserade faktiskt Olas första vits som fur (alltså som gran och fur = furu). Pälsgran var en helt ny grej men ungefär lika vitsig! Jag förstår att ni har det kul när ni träffas! Kul att höra av dig! Jag tror att vi har träffats på en Norranfest för många år sedan. Kan det stämma att du har följt Ola dit? Hur som helst har jag och din far en kul korrespondens med bloggarna och jag uppskattar hans inlägg! Ha det bra!

#6 - - Torbjörn Hk:

Vi hade ett år en julgran så ful att den gick under namnet julträd. Ville inte kalla den för gran. Ska se om jag kan fixa en bild.....

#7 - - Torbjörn Hk:

Vi hade ett år en julgran så ful att den gick under namnet julträd. Ville inte kalla den för gran. Ska se om jag kan fixa en bild.....