Städning och högar...

Nu har jag irrat runt hela huset och dammtorkat, plockat och rensat hööööögar... Varför blir det alltid pappershögar på bänkarna? Varför kan man inte sortera allting direkt och kasta det som inte ska vara kvar? Nu blir alla tveksamma papper sparade ett tag ifall det skulle vara något viktigt. För att inte tala om alla försäkringsbesked med uppgifter om ens sparade "förmögenhet" som från början var liten och nu är mikroskopisk...

Jag gillar när bänkarna är helt rena och det är också det som imponerar mest på mig när jag ser inredningsprogram. Samtidigt blir jag lite misstänksam. Var har de alla papper? Var sitter klämman för räkningar? Var är alla dagstidningar och glättade blad som man envisas med att prenumerera på? Finns ingenting framme så får man en känsla av att de ljuger. Eller åtminstone undanhåller något...

Nu har jag i alla fall gjort mappar, rensat och plockat bort för den här gången. Får se hur länge det räcker. Har också städat toaletter och dammsugit (vilken fart det blev när jag bytte påse...) och hade tänkt torka alla golv men nu tog orken slut. Synd! :) Maken har också fyllt en släp utomhus med allsköns bråte så imorrn bitti blir det en tur till soptippen samt till Kupan med diverse prylar. Man är aldrig så rik som när man gjort sig av med saker... Måste sluta handla :S

Ska ta en dusch och sätta mig med Emmas monolog för att se om jag ska hjälpa henne att komma igång. Just nu är hon lite för ostrukturerad och surrar mest. Svårt att hålla henne i styr. Hej hopp!


Hon är som dagens fotbollsspelare: Filmar gärna...