Mandel levererade - mer än potatis!

Vad har hänt på bloggen? Jaa, jag fick för mig att jag skulle kolla in lite ny design och vips hade jag raderat den gamla... Haha! Därför har den nu ett nytt utseende och så får det vara. Här är inte designen viktigast.
 
En vanlig onsdagkväll i mitten av mars passade vi på att ha tjejmiddag på Mandel i Sara Kulturhus. Det är ju en restaurang som serverar norrländska klassiker - men med en ordentlig tvist! Tillsammans med Marika och Carina blev det en supertrevlig kväll i bästa sällskapet och med väldigt goda rätter på tallriken! 
 

Vi åt en fyrarätters special och började med rödbetor som toppades med ett friterat ägg. Smakerna var helt ljuvliga!


Därefter följde en råbiff med blåbär, lök och ostflarn... To die for!


Som tredje rätt hade vi valt torsk men det kom en Skellefteplanka med kött. Ingen fara då den också smakade fantastiskt. Men nu måste vi dit igen för att testa fisken. 


Till dessert blev det fyra varianter av choklad... Mmm... Olika konsistenser och smaker gifte sig väldigt väl! 

Det bästa var dock att få sitta i lugn och ro, hinna prata ikapp och bara softa under en lång sittning. Supernice! 


Jag förstod redan när jag åkte ned att det skulle bli en varm och glad kväll. Himlen och solen var het. Det måste vi göra om snart igen!