Och så blev det vinter...

Var helt inriktad på att ta emot våren, men den kom liksom av sig under den senaste veckan...


När vi kom hem efter promenaden förra söndagen hade vi så lagom mycket snö och ganska välskottat. 


Tisdag morgon såg det ut så här!


Ja, vi är ju inte ensamma om att ha skottat och skottat - och fått massor med vardagsmotion de senaste dagarna.


Är man glad och välklädd går det i alla fall lättare!


Till slut var det i alla fall rent hus och nya gångar gjorda för att bli av med snön.


Vi kan t o m komma oss runt huset...


Men jag gör vad jag kan för att se framåt och med tulpaner på plats blev det ändå "ljust och fräscht".

Är lite trött på att jobba hemma även om det ju går fantastiskt bra - men man saknar att träffa sina kollegor live. Vi har en hel del digitala mötet där det svåraste för mig nog är att vänta på min tur när det gäller att prata... haha! Tålamod är väl inte min starkaste sida men jag tränar mig.

Mest frustrerande är det att jag inte håller upp den kreativa energinivån på det sätt som jag vill. Nu när jag har tid borde jag ha skrivit massor med nytt material men det kickar liksom inte in idéer på samma sätt i isolering. Vi är i alla fall rädda om oss och ser fram emot vaccinering och en mer öppen fortsättning på året. Pandemin är som nykterheten. Man får ta den en dag i taget!

På kvällarna blir det mycket film och serier - och godsaker... Det går fort att skaffa sig vanor - och ovanor! Det bästa med 2020 var dock vanan att motionera varje dag så pandemin och hemmajobbet har i alla fall en positiv effekt.


Snurre gillar kanske inte alla våra program... haha!


Vackra himlar...

...och dagens klart lysande morgonsol ger hopp!

Nu ska det tydligen komma mer snö men vi borde ju kunna det här nu. Det är med andra ord bara att skotta och hålla sig borta från vägarna. Take care!