Sommartid!

Så härligt att känna att sommmaren kommer ett steg närmare! Nackdelen med tidsomställningen är bara att jag som gillar sovmorgnar idag fick finna mig i att ha missat hela förmiddagen... haha! Men det köper jag. 
 

Tog en promenad och njöt av solen även om vindarna idag (också) var onödigt friska. Halsduk hade varit på sin plats. 

Hade också ett ärende till postlådan då jag för ett par dagar sedan åkte ned på stan för att fixa mina naglar inför onsdagens TV-sändning (jodå, på Hairstyle använder de munskydd så jag kände mig trygg). Naglarna blev superfina men när jag kom tillbaka till bilen hade jag parkeringsböter! Trots att jag betalat via app! Tur för Polisen att de stängde 15.00... Jag var en aning upprörd. Nu har jag iaf skickat in en överklagan med bildbevis så det borde lösa sig. 

Nu sitter jag i solen och ska förbereda mitt boksnack. Känns som om man gott kan förena nytta med nöje när det ändå är vackert väder. Min lutherska uppfostran ("gör rätt för dig, var aldrig nöjd") gör det svårt att bara sitta och göra ingenting. Men jag kan lura mig själv genom att läsa, spela spel i telefonen, fika, äta lunch, fika igen... ja, ni fattar. Nu luras jag lagom eftersom jag i böckerna numera förenar så mycket nytta med nöje!

Annars äter vi mest, promenerar och ser serier. Pratade med en kompis igår och inser att vi inte är ensamma om det. Den här veckan har det blivit mycket godsaker som fisksoppa, tacopaj, renskav, lax, lammfärsspett med blomkålsallad mm. Vi tömmer lite i frysen och äter godare än vanligt bara för att vi har tid att laga. 

Men nu över till böckerna! Här ser ni utsikten från mitt "utekontor". Jag klagar inte...
 
Ha det fint alla!