8 mars! <3

Vilken härlig dag jag haft på Nordanå med massor av sköna, roliga, kreativa och smarta kvinnor under Feministisk Festival! Jag återkommer dock till detta då den viktigaste kvinnan i mitt liv för alltid kommer att vara älskade finaste dottern Emilia som idag blev 30 år!


Miljoner grattiskramar än en gång från övriga familjen! Vi älskar dig! Som ni förstår var hon inte hemma på gården och lekte "fjällen" som sina föräldrar utan firade i Åre med massor av kompisar och finaste Ludde! Underbart!

Nästa fjällresenär, sonen, skickade också bild hem från Riksgränsen! Oskar hade precis hittat hemmagatan Sommarstigen som jag gärna skulle åkt - om den inte hade varit svart och offpist... haha! Så roligt att ni fått ha en skidhelg med fin åkning och underbart väder!

Nu till den feministiska festen på Nordanå! Härligt att sitta på scenen tillsammans med fyra fantastiska konstnärer som berättade om sitt liv och sin kreativitet. Jag har aldrig känt mig som en konstnär men tillsammans visade vi bredden - och faktiskt likheten i våra tankar och skapande. 
 

Härlig scenbild och en varm och go' stämning!


Alla fick olika utmaningar av Theresa Eriksson som var konferencier. Silversmeden Åsa fick snabbdesigna ett diadem med dekor av godis!
 

Fotograf Paulina fick ta en reklambild för tamponger med lysande resultat!
 

Roligt att höra era berättelser och fantastiska bilder av Paulina!
 

Sanna är tatuerare och hennes utmaning gick inte av för hackor...
 
Hon fick tatuera med pennor som håller länge - fast utan att se något själv... Ja, det blev den sötaste påskdrake man kan tänka sig!
 

Ellenor Lindgren pratade om både Sara Lidman och sitt arbete. Hon är Skellefteås mest spännande kreatör inom teaterområdet!

Efter intervjuer, utmaningar (jag fick improvisera) och fika följde workshops där vi fick testa de olika konstnärernas förberedda uppgifter som att göra snabba smycken, utforska sin inre tant, ta ett självporträtt (men inte nödvändigtvis av dig själv), läsa ett tal eller skissa en tatuering utifrån en text. Riktigt roligt!


Astrid Maya - tidigare scenograf men nu även smyckesdesigner och tant!
 
Underbara skådisen Sonja Lindblom gjorde mitt självpoträtt med den äran! Snyggt!
 
Nu är jag trött och lite frusen så det får bli en bastu som avslutning på denna utmärkta dag!