Roligt uppdrag och härliga möten!

Tidig revelj idag då jag var på plats i Umeå redan 07.45! Glashalt sista biten men vi åkte i god tid och maken hängde med så att jag hade fint sällskap. Man får ju utnyttja varje möjlighet till utflykter i dessa tider.


Jag hade tackat ja till att sitta i juryn för ett science-slam på SLU tillsammans med Ylva Jonsson Sarri på SVT och professorn Tomas Brodin från SLU. Vilket gäng vi blev och vilka suveräna människor ni är! Vi hade så roligt och lärde känna varandra riktigt bra på kort tid.
 
"Forskar Grand Prix" har deltävlingar i hela Sverige och vinnaren går till final i Stockholm. Uppdraget för forskarna och doktoranderna var att presentera sin forskning så intressant som möjligt på fyra minuter och det gjorde alla med glans! Vi gav konstruktiv feedback och poängbedömde alla tillsammans med gymnasieelever från Minervaskolan som var med på länk. Jag har lärt mig massor under denna förmiddag och blev så imponerad av alla tävlande.


Vinnare blev Sophia Hernandez som forskar på Malariamyggor och har möjlighet att gå långt med sitt projekt! Här gratuleras hon av projektledaren Anna Morén som gjort ett kanonjobb!

Jag är ju väldigt positiv till det mesta och det är en bra överlevnadsstrategi i tider av karantän. Allt blir lättare! I övrigt har jag småjobbat lite och promenerat mycket. Man vill ju gärna träffa folk och en "walk and talk" är ett suveränt sätt! 
 

Söndagarna har blivit fina tillfällen till utflykter och för någon vecka sedan tog jag och syrran en härlig runda runt Klintforsån. Vackert och stundom lite övergivet...


Klintforsån brusade friskt och vi stannade naturligtvis för att ta lite bilder av vatten, träd och isformationer. 


Vissa av oss kröp så nära det gick. Själv är jag lite mer bekväm. Det är väl åldern... Haha!


Tillbaka på Sjungande några kilometer senare med en snögubbe som sällskap. Så glad över all tid med dig, min fina syster!


I söndags var det dags för utflykt igen. Solen var på vår sida och än en gång sällskapet det allra bästa! Vi hade stämt träff med vårt kompisgäng och efter lite irrande i terrrängen kom vi fram till:
 

Vitberget! Med Sara i sikte...

Vi var inte ensamma om att träffas utomhus för korvgrillning så många av de givna platserna var upptagna. Men det gjorde ingenting - vi knatade genom skogen ned till Campingen och fick se detta:


Som en tavla!
 

Istappar kan verkligen vara otroligt vackra!

Så här såg det ut när man zoomade ut. Coolt!


Vädret var på vår sida, humöret på topp...


...veden torr...


...och korven och parisarna hur goda som helst! Här är det Marika som eldar på lite lunch.

Härlig utflykt och roligt att ses! Ett utmärkt sätt att starta advent och det här gör vi absolut om.
 
Glada hälsningar till er alla från mig och maken! Jodå, han vinkar glatt i bakgrunden.
 
Sköt om er alla!